Hoofdmenu

Konijnenpoep?

Gestart door thijsbroekkamp, augustus 16, 2010, 14:47:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

thijsbroekkamp

Zijn dit drolletjes van konijnen?

Mijn natuur foto website: www.wildnature.nl

Lampe

Weet je iets van de grootte?
Vriendelijke groet,

Nico

thijsbroekkamp

moeilijk in te schatten, ik denk zo'n 3cm lang, ongeveer
Mijn natuur foto website: www.wildnature.nl

HPM

Edelhert?

--
Groeten, Herman van der Meer

Herman van der Meer

thijsbroekkamp

Het kan geen hert zijn, foto is gemaakt in het noord-hollands duinreservaat bij bergen. Komen geen herten voor.
Mijn natuur foto website: www.wildnature.nl

Botervlieg


HPM

Als het Ree is, wat gezien de locatie waarschijnlijk lijkt, waren de keutels geen 3 centimeter, want die van ree zijn nog niet eens de helft daarvan.
Als ik gelijk had geweten waar het was zou ik geen Edelhert hebben gesuggereerd maar gevraagd hebben of die 3 cm wel klopte.

--
Groeten, Herman van der Meer
Herman van der Meer

Lampe

Ik denk idd dat hij zich in de grootte vergist.

Haas (15-20mm)-damhert (10-15mm lang en 8-12mm dik)-ree (14mm lang en 7-10 mm breed)

De verschillen in grootte zijn van deze soorte zeer klein.

Vraag aan de topicstarter:

Lagen er enkele uitwerpselen of een grote hoop/klont bij elkaar?

Zelf neig ik naar Ree. onder voorbehoud.

Vriendelijke groet,

Nico

thijsbroekkamp

Bedankt voor de verdere berichten. Het waren er wel meerdere, maar niet in een hoop. Om de zoveel cm lag er eentje. Ik zal kijken of ik ze morgen nog kan vinden en op kan meten.
Mijn natuur foto website: www.wildnature.nl

thijsbroekkamp

Net weer wezen kijken en heb er nog veel meer gevonden, alleen niet in hoopjes zoals op de foto's hier op de waarneming site. Wel nog een soort klonten gevonden, weet niet of dat hetzelfde is. Foto is met een telelens van erg dichtbij gemaakt dus ze lijken groter dan ze zijn. Verder heb ik die andere dus opgemeten en die was 1,5cm lang en 1cm breed. dus dat komt wel aardig overeen met de afmetingen van ree. Ik zag ook wat een soort klein spoor in de heidestruiken gaan toen ik de poep volgde.

Mijn natuur foto website: www.wildnature.nl