Onbekend insect from outer space??

Gestart door Winsel, juli 19, 2006, 08:52:52 AM

Vorige topic - Volgende topic

Winsel

Hallo allemaal!

Een vriendin van mij heeft toch een bijna misselijkmakend insect in de tuin gevonden....geen idee wat het is, maar ik vind het doodeng!

Beschrijving: antracietkleurig, ca. 8 cm lang, ca. 2 cm breed, dikke kop met zwarte kaken, vier pootjes aan de voorkant en het lijf loopt uit in een puntje. Het bewoog als een rups. En het zei "sqeek".....een soort krijsend geluid.

Is dit eng of niet? Het lijkt zo uit de film "Men in Black" te komen....

Wie weet wat dit was?


Alvast heel erg bedankt!

Vriendelijke groetjes!

Stippen

Groet,
Kees van der Krieke | stippen.nl

markenleij

8 cm lang en 2 cm breed ? Als het werkelijk zo groot is zou je ook aan een veenmol kunnen denken.

Stippen

Ja kan ook.
Ik had de lengte al door drie gedeeld, omdat ik zelf de zaken ook altijd te groot inschat.  :P  
Groet,
Kees van der Krieke | stippen.nl

characea

#4
Het gaat mijn voorstellingsvermogen te boven..helaas..zoveel rupsen maken geen geluid dacht ik zo...en keverlarven ook niet.

gardensafari

Ik dacht ook meteen aan de stinkende kortschild. Die worden bijna consequent veel te groot ingeschat. Ze kunnen stinkend spul rondspuiten, als een schorpioen hun achterlijf omhoogkrullen, schreeuwen en flink bijten. Het zijn eigenlijk gewoon engerds. De Engelse naam is dan ook fraai gekozen:

Devil's Coach Horse.

Maar veenmol kan ook en die zie ik altijd over het hoofd, omdat hij bij mij in de buurt niet voorkomt.

Groetjes,

hans
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

tekenaar

ik denk aan een rups van een pijlstaartvlinder...  
Paul Veenvliet
dieren en planten tekeningen: https://paulveenvliet.art/
excursies in Slovenie: https://www.slovenia-nature-guide.si/

JW_2all

#7
Citeerik denk aan een rups van een pijlstaartvlinder...
Tel de buikpoten eens. Ik vond pas een larve van de grote spinnende watertor.
Die past ook binnen deze beschrijving. (foto staat op mijn site onder torren-toptien (www.xs4all.nl/~werthof/natuurpark.spoorzicht.html). Het dier kon ook stevig wat geluid produceren.
Groet,
Jan