Met DFB naar de nachtzwaluw?

Gestart door Vincent Hart, mei 29, 2010, 23:55:14 PM

Vorige topic - Volgende topic

Rickschonewille

´T was idd een erg leuke en geslaagde avond! Alleen jammer dat we Marianne haar beloofde bonte vlieg niet hebben kunnen vinden..

Jarinka

Maar de Gekraagde Roodstaart heb ik niet gezien, en Bonte Vliegenvanger wel :P
Controle op teken , geen eentje te vinden. Wel een muggenbult op m'n knie; hoe komt die daar ooit?! Wie heeft het recordaantal?
Groeten, Jarinka Heijink

Rickschonewille

Citaat van: Jarinka op juni 05, 2010, 09:23:15 AM
Maar de Gekraagde Roodstaart heb ik niet gezien, en Bonte Vliegenvanger wel :P
Controle op teken , geen eentje te vinden. Wel een muggenbult op m'n knie; hoe komt die daar ooit?! Wie heeft het recordaantal?

Die gekraagde roodstaart heb je 100% zeker gehoord en die mogelijke Bonte vlieg had ook nog makkelijk wat anders kunnen zijn. Ikzelf zag de vogel en ik had er geen bonte vlieg van gemaakt eerlijk gezegt. Dus dan zou ik die niet tellen. Dus ik zou die gekraagde roodstaart gewoon tellen, en die bonte vlieg niet. Overigens is die bonte vlieg goed te doen rond amersfoort, dus die komt nog wel!  :duim:

Jarinka

Bij soorten die zich over het algemeen wel redelijk laten zien (dus geen superschuwe rietvogels) tel ik ze alleen als ik ze ook gezien heb. Anders zou ik de Goudhaan ook kunnen tellen, maar die zie ik liever heen en weer stuiterend op een takje voor ik 'em tel :)
Groeten, Jarinka Heijink

Robertmeer

Citaat van: Jarinka op juni 05, 2010, 09:34:48 AM
Bij soorten die zich over het algemeen wel redelijk laten zien (dus geen superschuwe rietvogels) tel ik ze alleen als ik ze ook gezien heb. Anders zou ik de Goudhaan ook kunnen tellen, maar die zie ik liever heen en weer stuiterend op een takje voor ik 'em tel :)
En nou je waarnemingen nog invoeren op Waarneming.nl... ;)
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Jarinka

Citaat van: Robertmeer op juni 05, 2010, 10:02:45 AM
Citaat van: Jarinka op juni 05, 2010, 09:34:48 AM
Bij soorten die zich over het algemeen wel redelijk laten zien (dus geen superschuwe rietvogels) tel ik ze alleen als ik ze ook gezien heb. Anders zou ik de Goudhaan ook kunnen tellen, maar die zie ik liever heen en weer stuiterend op een takje voor ik 'em tel :)
En nou je waarnemingen nog invoeren op Waarneming.nl... ;)
Maar dan wordt hetzelfde meerdere keren ingevoerd want jij hebt ze gisteravond al doorgegeven :P
Groeten, Jarinka Heijink

MarianneW

Citaat van: Rickschonewille op juni 05, 2010, 08:52:35 AM
´T was idd een erg leuke en geslaagde avond! Alleen jammer dat we Marianne haar beloofde bonte vlieg niet hebben kunnen vinden..

INDERDAAD!!  :P

Aangezien ik er van uit ga da we hem ZEKER, gehoord zouden hebben als hij er zat. Ik heb niet alles ingevoerd, wel gekraagde roodstaart, die heb ik goed gezien en 2 gb specht ook. Goudhaan meerdere gehoord maar jammer genoeg niet gezien, niet ingevoerd. Verder heb ik nog een aantal soorten niet ingevoerd zoals vink, tuinfluiter, gierzwaluw, koolmees en pimpelmees. Maar ja, als je echt consequent bent zou je die natuurlijk óók moeten invoeren....
Marianne

Robertmeer

Citaat van: Jarinka op juni 05, 2010, 10:03:34 AM
Citaat van: Robertmeer op juni 05, 2010, 10:02:45 AM
Citaat van: Jarinka op juni 05, 2010, 09:34:48 AM
Bij soorten die zich over het algemeen wel redelijk laten zien (dus geen superschuwe rietvogels) tel ik ze alleen als ik ze ook gezien heb. Anders zou ik de Goudhaan ook kunnen tellen, maar die zie ik liever heen en weer stuiterend op een takje voor ik 'em tel :)
En nou je waarnemingen nog invoeren op Waarneming.nl... ;)
Maar dan wordt hetzelfde meerdere keren ingevoerd want jij hebt ze gisteravond al doorgegeven :P
Maakt toch niet uit? Rick, Marianne, Vincent en mijn broer en vader hebben toch ook ingevoerd? Het is alleen maar handig dat je je volledige levenslijst op Waarneming.nl hebt staan.
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

ArjenDrost †

Citaat van: Jarinka op juni 05, 2010, 10:03:34 AM
Maar dan wordt hetzelfde meerdere keren ingevoerd want jij hebt ze gisteravond al doorgegeven :P
Maar dat maakt toch niet zoveel uit? Er staan zoveel waarnemingen van een bepaalde vogel meerdere keren op waarneming.nl ;)


Fijn dat jullie een succesvolle avond hebben gehad!

Lonnie Bregman

Het klinkt iig alsof het erg leuk was! Het was gisteravond trouwens wel errug rustig op het forum! ;)
Groeten, Lonnie Bregman

Jan vH

Het was zeker leuk. Ik moest iets eerder weg (ik werd opgehaald), maar dat had me wel weer een Vos opgeleverd.  :) Verder ook mooi de Houtsnippen gezien en Nachtzwaluw gehoord. Havik heb ik dan weer niet gezien, maar ik had een mogelijke op de heenweg.  :rolleye:
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Stijn E.

#71
Beetje laat, maar het was zeker weten supergezellig  ;D
Leuk om jullie eens te ontmoeten op een even leuke dag!  :blink:

En oja; Vincent (en zoals je wil ook de heren Van Der Meer  ;)), heel erg bedankt voor de leuke avond!  :duim:
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

firecrest

Gefeliciteerd met jullie nieuwe soorten! Nu hebben jullie allemaal een soort die ik nog niet heb :-[
Komt nog wel :)  En die Bonte Vliegenvanger komt ook nog wel hoor Marianne!

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

firecrest


Jarinka

Zoals de excursiegangers wel weten was ik vrijdagavond weer eens in een poëtische (en melige :P) bui. Wees gerust, 't is niet besmettelijk :).

Als het laatste licht de takken raakt
Het hoogste topje van de boom
De laatste merel zijn lied weer staakt
En weg vliegt om te dromen

De roep van de eerste uil weerklinkt
Voordat op snelle vleugels
Hij zijn eerste prooi verrast
En in het donkere bos verdwijnt

Een snip vliegt snel langs
Alsof de eeuwige haast
Die zo bij mensen hoort
Ook hem eigen is geworden

Maar de rust keert terug
De rust vóór de dageraad
De stilte na de storm
Van alweer een haastige dag
Groeten, Jarinka Heijink

Vincent Hart

Citaat van: firecrest op juni 06, 2010, 11:55:32 AM
Citaat van: vincenthart op juni 06, 2010, 11:54:08 AM
Ga dan ook mee  8)
Tja, de Kwartels gingen toch voor ;)
Heel goed, het nuttige voor het het (ook) aangename. Ik zie trouwens dat je met een beetje planning nachtzwaluw in 1x als lifer en voor je NH-lijst kunt doen  :duim:
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

firecrest

Citaat van: vincenthart op juni 06, 2010, 12:07:02 PM
Citaat van: firecrest op juni 06, 2010, 11:55:32 AM
Citaat van: vincenthart op juni 06, 2010, 11:54:08 AM
Ga dan ook mee  8)
Tja, de Kwartels gingen toch voor ;)
Heel goed, het nuttige voor het het (ook) aangename. Ik zie trouwens dat je met een beetje planning nachtzwaluw in 1x als lifer en voor je NH-lijst kunt doen  :duim:
Ja, Schoorlse Duinen, 10 broedpaar geloof ik. Maar dat kan volgend jaar ook nog :)

petermeer

Citaat van: Jarinka op juni 06, 2010, 11:56:05 AM
Zoals de excursiegangers wel weten was ik vrijdagavond weer eens in een poëtische (en melige :P) bui.
Het resultaat mag er zijn!  :duim:
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

Wouter van der Ham

Waarom lees ik dit topic nu pas?!? :-X
nog een keer? ;)
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Stijn E.

Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Wouter van der Ham

ik zie dat jarinka nu al wel een bonte vlieg. in haar naam heeft staan.
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Folkert Jan

Citaat van: Harm058 op mei 29, 2010, 23:57:06 PM
Leuk Vincent! maar ietsje te ver weg! Organiseer het volgende keer in het Lauwersmeergebied! ;) ;D

Daar zitten normaalgesproken geen nachtzwaluwen.
laatst 1 door rommert gezien en in het rood vermeld op lauwersmeer.com dat is qua zeldzaamheid dus net zo hoog als CDNA soorten :P
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013