Hoofdmenu

Groene Bijeneter

Gestart door Edwin Russer, augustus 16, 2010, 11:06:24 AM

Vorige topic - Volgende topic

Rickschonewille


Ben Gaxiola

Citaat van: Edwin Russer op augustus 16, 2010, 11:06:24 AM
ALARM!!!

http://www.dutchbirdalerts.nl/report.action?id=22455&page=1

Weet iemand of het zin heeft om te gaan rijden? ? Maw is een beetje dicht bij de plek te komen?

Groet< Ben
Ben Gaxiola

frankcoenjaerts

Bij de plek komen moet wel lukken: prikkeldraad geldt niet voor Groene Bijeneters !

Groter probleem: is-ie wel of niet doorgevlogen. Zou wel een fijne wetenschap zijn op het moment !!
Met vriendelijke groeten,

Frank

Gerard Troost

Citaat van: frankcoenjaerts op augustus 16, 2010, 11:28:36 AM
Groter probleem: is-ie wel of niet doorgevlogen. Zou wel een fijne wetenschap zijn op het moment !!
Vooral voor mensen op 200km afstand!
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Dylan

Ook voor dichterbij ... indien niet toegankelijk dan ga ik er niet naartoe ...
Dylan Verheul
Mede-oprichter Waarneming.nl

Jarinka

Maar hopen dat hij tenminste tot woensdag rond blijft hangen, want Stijn en ik hadden al plannen om dan rondom Castricum te gaan vogelen.
Groeten, Jarinka Heijink

joostheeremans

Citaat van: Dylan op augustus 16, 2010, 11:36:46 AM
Ook voor dichterbij ... indien niet toegankelijk dan ga ik er niet naartoe ...

Je moet een aardig stukje lopen, het duin is afgsloten voor auto's.
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

Jarinka

http://waarneming.nl/waarneming/view/49521786
Nu ook een melding op Waarneming, maar geen aanvullende informatie.
Groeten, Jarinka Heijink

Dylan

Voor mij gaat het niet lukken, reistijd heen en weer (met een stukje lopen / zoeken) is te groot om  dochter nog op tijd uit school te halen. Degenen die wel gaan (indien toegankelijk gebied) veel succes gewenst!



Groet,


Dylan
Dylan Verheul
Mede-oprichter Waarneming.nl

Timo Roeke

Hier ook geen tijd en te ver rijden. Wellicht vanavond wel naar de 'gewone' bijeneters bij Meppel.

Edwin Russer

Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Dylan

Info van DBA:
Enno Ebels om 16-08 11:50:
Update: vogel nog tp, nu ook in struik, op terrein ringbaan maar waarschijnlijk van buiten af te zien


---

Zoals gezegd, succes allemaal!
Iemand statistieken bij de hand? 2x eerder in NL t/m 1999 zegt ANWB-gids?
Dylan Verheul
Mede-oprichter Waarneming.nl

Jarinka

Het is inderdaad een behoorlijk stuk lopen (2 kilometer vanaf de Hoep). Parkeren kan bij Bezoekerscentrum de Hoep en is daar gratis.
Een toegangs(dag)kaart voor het Noordhollands Duinreservaat kost €1,50, kinderen tot 15 jaar mogen gratis naar binnen.
Groeten, Jarinka Heijink

BWoets

20 minuutjes lopen.. voor de Grote Tafeleendtwitchers een bekende route..
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Jeroen Nagtegaal

Zijn ook de enigste (aanvaarde) 2 gevallen voor NL volgens Waarneming. Hopen dat ze er het weekend nog zijn...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Jarinka

Groeten, Jarinka Heijink

Gerard Troost

Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Jeroen Nagtegaal

Maar volgens het berichtje alleen onder begeleiding. Betekend dit dat er ééns in het uur een "excursie" is of hoe?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Stijn E.

Hartelijke groet, Stijn
      Blog

ed van b

Dus toch vanaf Frankrijk r. Noord gevlogen...

luc hoogenstein

Iemand al gezien of ie wellicht een ringetje oid heeft of informatie over de status van deze soort is in gevangenschap? Overigens niet goed voor de productiviteit, zo'n soort: aardig wat collega's van me teren in op hun vakantiedagen  ;) ...

Luc

nick

Dank je wel, Hans Schekkerman!!!
De Groene Bijeneter zit in verboden terrein (ringbaan, ten westen van het Hoefijzermeer, en ten westen van fietspad) , maar is vanaf het fietspad goed te zien, zeker als hij een rondje vliegt. Toen ik er was, 11.45 - 12.30 was hij erg makkelijk en zat groot deel van de tijd open en bloot in kaal struikje. Op dat moment mochten we het terrein in, maar er is een flinke kans dat dat niet meer mag, als er steeds meer mensen bijkomen, maar, laat dat je niet weerhouden, want hij was op dat moment ook prima te zien vanaf het pad. Met betrekking tot bereikbaarheid, je kan met de trein komen en een fiets op het station huren, best een aanrader, want het is een flink stuk lopen vanaf de parkleerplaatsen; of parkeren bij bezoekerscentrum De Hoep langs de zeeweg (gratis) of bij Castricum aan zee (betaald); het is dan nog wel een flink eind lopen..... ; een fiets achterop je auto is dan ook een aanrader. Je hebt ook een toegangskaart nodig voor de duinen: in ieder geval verkrijgbaar bij bezoekerscentrum De Hoep.
Succes ermee, het is een érg fraai beest!
Groet, Nick van der Ham
Met vriendelijke groet,
Nick van der Ham

Folkert Jan

klopt de routebeschrijving die google maps geeft? (dat je vlakbij het hoefijzermeer uitkomt?)
en zoniet hoe kan ik bezoekerscentrum de hoep het beste in de navigatie zetten?

verder zie ik dat ze om 17.00 sluiten....heeft het nog zin daarna te komen ivm kaartje kopen etc?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

BWoets

Citaat van: rnbflavour op augustus 16, 2010, 14:15:01 PM
verder zie ik dat ze om 17.00 sluiten....heeft het nog zin daarna te komen ivm kaartje kopen etc?

Kan gewoon bij een automaat bij de parkeerplaats!
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Folkert Jan

Citaat van: BWoets op augustus 16, 2010, 14:25:37 PM
Citaat van: rnbflavour op augustus 16, 2010, 14:15:01 PM
verder zie ik dat ze om 17.00 sluiten....heeft het nog zin daarna te komen ivm kaartje kopen etc?

Kan gewoon bij een automaat bij de parkeerplaats!

tot hoelaat mag je dat fietspad op dan?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013


Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com