Hol van welk dier?

Gestart door thijsbroekkamp, augustus 16, 2010, 14:47:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

thijsbroekkamp

Ik kom al jaren bij een een plasje in de duinen om te fotograferen. Sinds kort pas dit forum ontdekt, dus ik ben wel nieuwsgierig van welk dier dit hol is? Op de foto niet echt goed te zien, maar het is redelijk groot en lang. Verderop vond ik nog een hol (zelfde misschien) en ik heb een keer in de buurt een wezel gezien daar.





Mijn natuur foto website: www.wildnature.nl

Jeroen Nagtegaal

Die 1e foto is wellicht verkeerd? Het hol lijkt mij gewoon Konijn. Deze kunnen behoorlijk groot worden met de jaren.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Lampe

 :duim:
Citaat van: Jeroen Nagtegaal op augustus 16, 2010, 14:49:44 PM
Die 1e foto is wellicht verkeerd? Het hol lijkt mij gewoon Konijn. Deze kunnen behoorlijk groot worden met de jaren.
Vriendelijke groet,

Nico

thijsbroekkamp

Ik dacht niet aan een konijn, omdat ik bij het andere hol (wat volgens mij hetzelfde hol, maar een andere in/uitgang is) botten en schedels heb gevonden. En verder heb ik nog nooit konijnenkeutels gevonden daar.
Mijn natuur foto website: www.wildnature.nl

HPM

In de uitworp van een konijnenhol kan je de gekste dingen vinden.

--
Groeten, Herman van der Meer
Herman van der Meer

Lampe

Hoi Thijs.

Het is moeilijk te beoordelen omdat er in dit geval niet genoeg info is.

- Het hol/De burcht is niet vers belopen dus geen sporen
- Er is hier niks bekend gemaakt over de grootte van de burcht
- Een konijnenpijp kan in de loop der jaren groot worden dus kan schijn bedriegen mbt de inwoners

Wellicht een goed idee om na een droge nacht eens te kijken naar sporen.
Vriendelijke groet,

Nico

thijsbroekkamp

Inderdaad jammer dat er geen sporen zijn. Ja het is moeilijk te zien vanaf de foto's.

Maar waarom zouden er bij een konijnenhol allemaal botten en schedels liggen? En ik heb nog nooit een konijn of keutel in de 4 jaar dat ik daar minstens 1x per week kom gezien.
Mijn natuur foto website: www.wildnature.nl

HPM

Herman van der Meer

thijsbroekkamp

Ja dat weet ik, zo'n 2km verderop zit een heel groot hol waar ik altijd konijnen zie. Maar de plek waar dit hol zit bedoelde ik
Mijn natuur foto website: www.wildnature.nl

Lampe

Miss dan ook een foto maken van de boten bij de opening. Gewoonzoveel mogelijk info verzamelen :)
Vriendelijke groet,

Nico