Hoofdmenu

Kustplant 2

Gestart door wouterbosgra, augustus 16, 2010, 10:43:16 AM

Vorige topic - Volgende topic

wouterbosgra

Bij deze unit kwam ik uit op mosbloempje, maar echt rood is ie toch niet te noemen  :-[
voor de zekerheid ook nog maar even geproefd: smaakte niet peperig.

HPM

Citaat van: wouterbosgra op augustus 16, 2010, 10:43:16 AM
Bij deze unit kwam ik uit op mosbloempje, maar echt rood is ie toch niet te noemen  :-[
voor de zekerheid ook nog maar even geproefd: smaakte niet peperig.

Gisteren nog in bloeiende vorm langsgekomen: Melkkruid.

--
Groeten, Herman van der Meer

Herman van der Meer

wouterbosgra

Date Lutterop

Zeepostelein! Let ook op het vruchtje rechtsonder.

Groet,

Date

wouterbosgra

...die ziet er dan wel heel anders uit dan op het plaatje in mn gids. Maar als ik em vergelijk met de foto's lijkt ie al een stuk beter. Bedankt date!

HPM

Sorry. Goed dat ik gecorrigeerd word. Met dit soort planten kan ik natuurlijk niet tegen Date op.
Overigens dacht ik dat Melkkruid ook dergelijke vruchten had.

--

Herman van der Meer

Windekind

Hmmm, ik zie hier toch meer melkkruid in  ;)
Met vriendelijke groet,
Elmar Prins

Date Lutterop

Determineren vanaf een foto, het blijft een crime, en ik blijf het proberen. Begin nu ook aan mijn eerste indruk te twijfelen...

Edit: Herman en Elmar hebben gelijk!

Groet,

Date

Windekind

it happens Date, dan houdt ik het maar gewoon op Melkkruid als je het niet erg vindt.  ;)
Zeepostelein heeft een naar mijn ervaring driehoekiger, bij de basis breder blad.

Met vriendelijke groet,
Elmar Prins

Date Lutterop

Werken de s en de h van je toetsenbord niet  ;D ? Je hebt helemaal gelijk hoor! Gelukkig maak ik de fout buiten niet!

Groet,

Date

wouterbosgra

Fijn dat we het uiteindelijk allemaal nog eens worden! Ik heb met geen van beide soorten ervaring, dus kan er weinig zinnigs over zeggen. Maar als de consesus zegt: melkkruid dan gaat ie terug naar melkkruid. Bedankt allen.

HPM

Jammer dat je het kennelijk niet bloeiend ben tegengekomen want het heeft schattige bloempjes.

--

Herman van der Meer

wouterbosgra

als ik er nog eens een bloeiend zie zal ik aan je denken herman  >:D

Margreet Kwh

Hallo Wouter,

op deze site kun je de prachtige bloemetjes bewonderen:http://www.scheldeschorren.be/cms/index.php?page=melkkruid---glaux-maritima
Wat me opvalt bij zeepostelein is de regelmaat in de opbouw van de bladeren aan de stengel. Als een soort bouwpakket.

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven