Nikon D3000 + AF-S 18-55 VR+ 55-200 VR

Gestart door Denro, augustus 15, 2010, 22:16:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

Denro

Hij is tof maar......

Nog niet voor mij weggelegd.
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

Denro

Rob (of iemand anders), kun je mij vertellen waarom ik voor de nikonlens moet gaan en niet voor een sigma?

Alvast bedankt!
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

rrrrr

#33
Nee, niet echt.........

Het is een kwestie van budget en kwaliteit.
Ik heb 2 sigmalenzen (gehad) en ik vond niet dat die aan mijn eisen voldeden. Bij de 170-500 liep ik tegen chromatische abberatie aan. Vond ik niet prettig. Anderen zullen zich daar welicht niet aan storen. Dat objektief ligt nu ongebruikt in de kast.
En onze Sigma 70mm macro heeft externe focus en dat werkt niet prettig als je een beestje probeert te platen. Bij het scherpstellen krijgt die dan een glasplaat naar zich toe geschoven en vertrekt dan terstond.......
Als de foto wel lukte, was het wel ok. Ook dat objektief is ook vervangen door Nikkor met IF.
Daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.
Van kennissen heb ik een fors aantal problemen met Tamron en Sigma gehoord (o.a. kommunikatie tussen lens en kamera) en die hebben mij wat huiverig gemaakt.
En eerlijk is eerlijk:
Daar staat tegenover dat er ook veel mensen zijn die geen problemen hebben....
Wat is wijsheid? Ik weet het niet........Echt niet.
Iemand anders nog een mening?

Wat ik wel zag is een prijsverlaging:
http://www.fotokonijnenberg.nl/product/1513053/nikkor_af-s_70-300mm_45-56_g_if-ed_vr.html
1 exemplaar aanwezig.

Rob

Denro

Hallo Rob,

Bedankt voor de info.

Waarschijnlijk is ie op want hij is in bestelling en kost gewoon 429,- euro.

http://www.fotokonijnenberg.nl/product/1514238/nikkor_af-s_55-300mm_45-56_g_dx-ed_vr.html

Ik ben op internet een aanbieding tegengekomen waar die 389 euro kost.

Toch ga ik wel voor veiligheid en dan kan ik het beste een nikkor aanschaffen.

Ik ga zo dadelijk naar de mediamarkt om de body eens een keer in mijn handen te voelen. Ligt die goed in de hand dan ga ik hem vanavond bestellen op internet.
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

rrrrr

De prijs/kwaliteit verhouding van Sigma wordt alom geprezen.
Die komt daardoor vaak als goed uit de bus....
Het is maar net wat je wilt.
Ik ga uiteindelijk voor kwaliteit met een deuk in het budget. :-\ :)
Misschien is een telefoontje naar fotokonijn een idee. Als een aanbiedingsbedrag niet klopt met het verkoopbedrag vermoed ik al snel een fout linkje.......
En dat lijkt het geval: de 70-300 die ik bedoel is een occasion.
Even daar gluren.......??

Rob

Denro

Ik ga pas bij sigma (vanwege de prijs/kwaliteit) kijken als ik een 50-500mm wil! Andere merken zijn voor mij in die klasse nog onbetaalbaar.

De occasion is er helaas ook niet meer! Tenminste, ik zie hem niet staan:

http://www.fotokonijnenberg.nl/productlist/36528/foto/start/0/nikon.html
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

rrrrr

Ja, die is nu weg......vanmorgen vroeg nog niet.....

Rob

Denro

Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

rrrrr

Wat niet weet, dat niet deert........ ;)

Rob

Denro

Citaat van: rrrrr op augustus 27, 2010, 12:47:10 PM
Wat niet weet, dat niet deert........ ;)

Rob

Kon niet meer wachten. Ik heb zojuist de d3000 met 55mm lens besteld bij een webwinkel en heb bij een andere winkel d e 70-300 mm ( 390 euro) besteld  :blink:

Ben vanmiddag bij de mediamarkt. Een mediamannetje vertelde me dat de d3000 niet meer word gemaakt ?! Dus de laatste zijn in omloop!

Maandag kan ik ze verwachten.

Heb er zin in!!!

Ik moet wel zeggen dat de canon 1000d iets beter in de hand ligt maar vond de d3000 ook ok! Hij is wel klein zeg voor een spiegel!
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

rrrrr

Leuk man!
De AF-S 70-300 met VR is een mooie lens die goed past bij de D3000.
Ik had al gemeld dat de D3000 zou verdwijnen ten gunste van de D3100 (zie een paar posts geleden) dus dat "mediamannetje" heeft gelijk. Het duurt nog wel even voordat alle D3000's verkocht zijn hoor.......
Ik zie de foto's straks wel verschijnen.
Flink oefenen. Telewerk is een aparte tak van sport, maar daar kom je vanzelf wel achter. Niet meteen alles aan de kant gooien als de eerste foto's niet het gewenste resultaat opleveren. Gewoon kritisch blijven en doorgaan.
Komt helemaal goed.
Succes.

Rob

Denro

Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):


mabeline

ik heb zelf de sigma gehad, echter de canon variant
ik was er tevreden mee, alleen ben ik overgestapt op L lenzen van Canon
en heb hem toen verkocht
Bedankt voor het kijken en/of reactie

Met vriendelijke groet Diana

rrrrr

Hoe zit dat met autofocus met deze lens? Moet je een motor in de body hebben of zit er een scherpstelmotor in de lens?

Rob

mabeline

er zit een scherpstelmotor in de lens zelf
Bedankt voor het kijken en/of reactie

Met vriendelijke groet Diana

Denro

Ik heb hem!

En de 70-300 mm lens ook!

Echt wel leuk maar ik moet nog wel geduld hebben om mooie foto's te maken (en mooi weer!).

Wat ik helaas zag is dat er een stofje in de 300mm lens zit (op de lens die erin zit).

Wat kan ik het beste doen?
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

rrrrr

Terug naar de winkel?
Veel plezier gewenst. Komt een goed weekeinde aan als ik het goed begrepen heb.

Heb je de link hierboven gezien? (birdpix marktplaats en de reactie van mabeline/Diana).

Rob

mabeline

ik zou ook terug gaan naar de winkel
als je hem particulier hebt gekocht, wordt het een lastiger verhaal denk ik
Bedankt voor het kijken en/of reactie

Met vriendelijke groet Diana

Denro

Ik heb hem via een webwinkel gekocht.

Ik zal even bellen.

Toch (speciaal voor Rob) een foto die ik met de 300mm heb gemaakt.

Het is maar een houtduif en zat ongeveer 8 meter van me vandaan maar ik vind de foto niet slecht!
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

Denro

Citaat van: rrrrr op september 01, 2010, 15:18:17 PM
Is dit wat?

http://www.birdpix.nl/viewtopic.php?t=7360

Rob

500 euro: Hmmm niet veel geld maar ik heb het niet meer  :rolleyes:

Tenminste... ik wil het er nu niet voor uitgeven!
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

mabeline

ik vind je foto er best goed uitzien
ga vooral zo door en het wordt alleen nog maar beter  ;)
Bedankt voor het kijken en/of reactie

Met vriendelijke groet Diana

rrrrr

Staat er goed op.
Makkie of niet?
Gaat wel goed komen als ik dit zo zie.
En nu erop uit......... ;)

Tip: Boven op het toestel, naast de ontspanknop zit, (waarschijnlijk) een klein knopje met een + en een -.
In dit geval (vanwege de heldere hemel) zal de camera het beeld donkerder maken door of de sluitertijd omhoog te gooien of het diafragma te knijpen (hangt van je instellingen af).
Als je weer in een situatie komt waarbij een deel heel erg helder is, probeer dan eens een foto te maken met +0.5 (halve stop overbelicht, gaat de sluiterijd naar beneden of het diafragma open). Knopje indrukken en aan het stelwiel draaien.
Wordt de vogel lichter en komen er meer details in beeld. (De hemel wordt dan ook wat lichter natuurlijk, maar het gaat je om de vogel).

Rob

Platbuik

CiteerIn dit geval (vanwege de heldere hemel) zal de camera het beeld   donkerder maken door of de sluitertijd omhoog te gooien of het diafragma   te knijpen
Net andersom: de belichtingstijd wordt verKORT, zodat er minder licht op je senseo valt. O0

Mijn ervaring is overigens dat als je de camera omhoog moet richten voor vliegend spul, dat dan 1 stop overbelichten al gauw het minimum is (over een paar jaar doet de camera dat hopelijk automatisch, de hardware is er al op ingericht!). In veel gevallen (vogels op een halfbewolkte, zonnige dag) was het maximum (+3) nog te weinig, en moet de "M"-stand aangenomen worden  :P

Dit corrigeren van de camera-automaat geldt overigens ook voor het mikken op water waarin wolken/lucht wordt weerspiegeld. Wordt er echter een bosrand (of anders donkers) gereflecteerd, dan moet je algauw een halve of hele stop onderbelichten.

Vervolg tip: Als je vliegende beestjes fotografeert zijn de eerste opnamen vaak mis: onscherp. Gebruik deze onscherpe foto's wel om je belichting bij te stellen (zie de tip van rrrrrRob), zodat de ultieme, scherpe foto ook een goede belichting heeft. Je hebt nu de spullen ervoor, veel plezier ermee  8)
---88:  A. van Leur (Þlatbuik)

rrrrr

Inderdaad verkeerde woordkeuze.
Kortere sluitertijd (1/hoger getal) is korrekt.
Minder licht op de sensor is het resultaat. (door een kleiner gaatje een plaatje maken doet hetzelfde).

Rob

Denro

Bedankt voor de tips  :duim:

Ik ga ermee aan de slag!

Heb camera-express gebeld en zal de lens retourneren. Ik denk dat ik hem maandag pas verstuur kan ik er nog dit weekend van genieten :)

Ik zal proberen om alle tips in praktijk te brengen! Maak nu nog alleen foto's op (semi) automatisch.

Ben benieuwd!

Ik zal wel foto's hier plaatsen voor het resultaat en dan krijg ik graag feed-back!
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

rrrrr

Ik gebruik als vuistregel: kijk naar boven (zonder camera) en als je de ogen moet dichtknijpen omdat er teveel licht is: camerainstelling op + (overbelichten) om het vogeltje er netjes uit te laten zien.
Werkt vrijwel altijd. De hoeveelheid van plussen kan variëren. Kwestie van ervaring opdoen (of bracketing toepassen= camera meerdere foto's laten maken met steeds een andere belichtingsinstelling. Zit er wel een goeie bij........).
Als het snel moet, of een snelle serie wil schieten, gebruik ik bracketing niet. Mij teveel werk.
Gewoon even plussen......

Rob

Denro

En hallo maar weer,

Heb sinds vandaag een nieuwe nikon 70-300mm lens gekregen (had de andere teruggestuurd vanwege een vuiltje in de lens) en nu heb ik een vraagje:

Nu zit er volgens mij weer een vuiltje in de lens maar dan nog kleiner  :'(

En verder lijkt het nu alsof de de VR functie meer geluid maakt en resoneert!

Wanneer ik inzoom tot 100mm valt het geluid mee en is er geen resonantie waarneembaar in de body! Vanaf 100mm en hoger hoor je hem iets harder en voel ik een soort van resonantie in de body ?! Eigenlijk vind ik alleen het laatste een beetje vervelend.

Is dat normaal of kan ik hem maar beter weer terugsturen  :angry:

Volgens mij is de kwaliteit van de foto's niet slechter.

Ik zou nog wat foto's plaatsen maar dat komt nog wel!
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

rrrrr

Citaat van: denro op september 11, 2010, 20:36:05 PM
En hallo maar weer,

Heb sinds vandaag een nieuwe nikon 70-300mm lens gekregen (had de andere teruggestuurd vanwege een vuiltje in de lens) en nu heb ik een vraagje:

Nu zit er volgens mij weer een vuiltje in de lens maar dan nog kleiner  :'(

En verder lijkt het nu alsof de de VR functie meer geluid maakt en resoneert!

Wanneer ik inzoom tot 100mm valt het geluid mee en is er geen resonantie waarneembaar in de body! Vanaf 100mm en hoger hoor je hem iets harder en voel ik een soort van resonantie in de body ?! Eigenlijk vind ik alleen het laatste een beetje vervelend.

Is dat normaal of kan ik hem maar beter weer terugsturen  >:(

Volgens mij is de kwaliteit van de foto's niet slechter.

Ik zou nog wat foto's plaatsen maar dat komt nog wel!

Nikon.nl contacten?

Rob