Tips voor goede kwaliteit foto's

Gestart door hoven, september 12, 2010, 20:51:39 PM

Vorige topic - Volgende topic

hoven

Ik heb een probleem met de kwaliteit van de foto's op dit forum. Wat doe ik:
Ik schiet nu foto's op hoogste kwaliteit met Nikon D3000 en vervolgens snij ik de foto's bij en gebruik ik compressiefactor voor het verkleinen van de foto's. Het gevolg: slechte kwaliteit foto's op het forum.

Hoe kan ik foto's vooraf aanpassen naar bijvoorbeeld 800x600, zonder op lagere kwaliteit foto's te kunnen schieten? Ik wil de foto's nml ook kunnen gebruiken voor vergrotingen.

Met vriendelijke groet,
Alrik
Mvg,
Alrik

davewissink

HPM

Je gaat je eigen 'slechte' foto's op het forum toch niet gebruiken voor vergrotingen? Daar heb je je originelen voor.
Foto's met hoge resdolutie hebben geen enkele zin omdat ze toch niet beter getoond worden dan de beelschermresolutie.
Met maximaal 800x400 en een compressiefactor van ca 80% krijg je prima bruikbare foto's die qua omvang binnen de gestelde grenzen blijven. Vooropgesteld natuurlijk dan je originelen een beetje behoorlijk zijn.
Ik heb zo het vermoeden dat je iets niet begrijpt en anders begrijp ik niet wat je probleem is

--
Groeten, Herman van der Meer
Herman van der Meer

hoven

Ik begrijp idd iets niet.

Antwoord op de vraag van Dave: ik gebruik Corel Photo Pro X3
Antwoord op de reactie van Herman: ik gebruik idd de originelen voor vergrotingen. Dat zijn de foto's van ca. 3800x2600 pixels. Deze moet ik dus voor het forum aanpassen naar bijvoorbeeld 800x400. En ik weet niet hoe ik dat moet doen.
Mvg,
Alrik

Ted van der Knaap

Citaat van: hoven op september 12, 2010, 21:31:12 PM
Ik begrijp idd iets niet.

Antwoord op de vraag van Dave: ik gebruik Corel Photo Pro X3
Antwoord op de reactie van Herman: ik gebruik idd de originelen voor vergrotingen. Dat zijn de foto's van ca. 3800x2600 pixels. Deze moet ik dus voor het forum aanpassen naar bijvoorbeeld 800x400. En ik weet niet hoe ik dat moet doen.

heel makkelijk, bv http://www.fotoverkleinen.nl/
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

hoven

Dank! Het is idd heel simpel. Ik heb het net zelf ook gevonden. Iedereen dank voor de bijdrage!
Mvg,
Alrik

HPM

Het lijkt me sterk dat dat niet  met Corel Photo Pro X3 kan.

--
Groeten, Herman van der Meer

Herman van der Meer

davewissink

het zou moeten kunnen denk ik zo. maar ik weet het niet omdat ik die niet gebruik. ik gebruik elements 7

hoven

Kan inderdaad met Corel. Werkt zelfs heel simpel. Je moet alleen even weten op welke knop je moet drukken (zijn er wel heel veel in Corel...)
Mvg,
Alrik