Hoofdmenu

Welke spin?

Gestart door spectator, augustus 23, 2006, 09:01:29 AM

Vorige topic - Volgende topic

spectator

Het is een klein spinnetje, ca 4 of 5 mm denk ik. Ik zag het toen het nog bezig was het web te bouwen.  Na verloop van tijd nam het plaats in het midden. Al gauw vloog een heel klein vliegje in het web. Het spinnetje rende er heen, pakte het op en nam voor de maaltijd weer plaats in het midden van het web. Welk spinnetje kan het zijn?
vr. groet
Arend Breukel

gardensafari

#1
Dit is een strekspinmannetje of juveniel. Het zou kunnen gaan om Tetragnatha striata, maar dan zou je de ogen goed moeten kunnen zien. Op deze foto zien die niet goed te zien, dus strekspin - Tetragnatha spec.
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

spectator

Het beestje zat wat ver in de struiken en was daarom moeilijk zonder verstoren te benaderen. Misschien was het door zijn jeugd ook nog wat te verlegen om zich in de ogen ta laten kijken. Maar ik heb hier toch nog een fototje waarop misschien meer te zien is Hopelijk bevat het voldoende informatie. Als dat niet het geval is, in ieder geval hartelijk dank tot zover.
vr. groet
Arend Breukel

gardensafari

Helaas, het blijft Tetragnatha spec.
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

Macrospider

Deze moet je meestal doden om ze op de tandjes aan de binnenzijde van de cheliceren te determineren.

Tetragnatha spec. dus
Filip De Block

Verantwoordelijke Werkgroep Inheemse Spinnen (WIS) & projectcoƶrdinator van Spinnen In Terraria vzw