Cortinarius met paarse steel

Gestart door Gulistan, augustus 15, 2010, 16:20:31 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gulistan

Wie kent deze vroege Cortinarius? Hij stond in een groepje onder Populier op kalkrijke grond. Hij had een opvallend paarse steel. Geen bijzondere geur waargenomen (maar ik ben ook verkouden)
Groeten van Christiane

Gulistan

Misschien toch eerder een Inocybe, ik zie eigenlijk geen cortina
Groeten van Christiane

han.endt

Citaat van: Gulistan op augustus 15, 2010, 17:06:06 PM
Misschien toch eerder een Inocybe, ik zie eigenlijk geen cortina
Als ik naar de vezelige hoedjes kijk met een umbo, dan zou ik het ook daar zoeken.

Ismael

let op de invoeringen op waarneming de laatste tijd....
Groeten Ismaƫl Wind

Gulistan

Dank je wel Ismael, Paarssteelspleetvezelkop, ik had het zelf zo mooi niet kunnen bedenken. Ik heb hem trouwens al een keer gehad op een excursie, maar is blijkbaar niet zo goed in mijn geheugen opgeslagen. Maar in elk geval een mooi zwammetje
Groeten van Christiane

xenion

Ken de soort niet, maar is deze zomaar op basis van een foto te benoemen? Er zijn nog wel wat meer Vezelkoppen met een paarse steeltop...
Groeten,
Martin

Gulistan

Groeten van Christiane

xenion

En daardoor dus direct te herkennen? Dit allemaal ter lering :)
Groeten,
Martin

Gulistan

Omdat hij in Breitenbach staat met tekeningen en wel en ik sowieso al half blind ben door al dat getuur door mijn monokulair met zaklantaarnverlichting doe ik hem graag morgen onder de  :micro: en maak mooie foto's voor iedereen ter lering en vermaak. De zwam is niet zeldzaam en ik heb toch niets beters te doen, al heb ik 4 plastic doosjes met keutels en opkomende rare dingen....
Groeten van Christiane

xenion

Je hoeft hem voor mij niet onder de mic. te doen, was enkel nieuwsgierig of deze zo te herkennen was, ik heb met veel Vezelkopjes onder de mic. nog moeite...
Groeten,
Martin