Hoofdmenu

Fijnstraalsoort?

Gestart door derop, augustus 21, 2006, 16:57:16 PM

Vorige topic - Volgende topic

Niko Buiten

Ik ben het eens met Pieter. Ergens zouden van alle soorten de kaartjes on line te zien moeten zijn. Die zouden zelfs zo actueel kunnen zijn dat je vrij snel na het invoeren van een waarneming je waarneming op het kaartje ziet verschijnen. Wat mij betreft kan dat bij Floron. En misschien komt het er ook van wanneer ze kun invoersysteem online hebben en om te beginnen alle kaartjes van de nieuwe verspreidingsatlas kunnen laten zien. (Bij andere organisaties, zoals Natuurkalender, enige PGO's en Waarneming.nl, gebeurd het al dat je je waarneming direct of vrij snel na invoeren op een kaartje ziet verschijnen.)
Groet,

Niko Buiten.


Windekind

Citeer
Citaat van: ELMARPRINS,Aug 23 2006, 19:10 PMEn wat Ron Naarmate er meer gegevens ingevoerd worden, krijg je een beter overzicht van het voorkomen van soorten in het gebied.
Dat is niet per definitie waar !

Elmar
Met vriendelijke groet,
Elmar Prins

Windekind

#32
CiteerSimpel: Hisko meende dat dat leuk zou zijn; na enige aarzeling van mijn kant was ik het met hem eens. Je kunt namelijk elke gewenste filtering in de tijd aanbrengen, als je een kaartje wilt zien!

OK, Pieter,

dat van die filtering dat is erg belangrijk. Kan ik dus een kaartje laten zien geselecteerd op de tijd van de waarnemingen ?

Dan zijn we het helemaal eens.

Wanneer je nu echter een kaartje krijg je wel een beetje een vertekend beeld met betrekking tot de verspreiding van de soort.

Groet,

Elmar
Met vriendelijke groet,
Elmar Prins

Pieter Stolwijk

Een sterk vertekend beeld, tenzij je alleen het district Twente beschouwt.
Vr. groet, Pieter Stolwijk


Floristische Werkgroep Twente

marcel123

#34
Kaarten geven aan waar de soort is waargenomen, niet waar de soort voorkomt.

Windekind

Je spreekt als  het orakel van Delphi, Marcel.

Groet, Elmar



Met vriendelijke groet,
Elmar Prins