Wat is de naam van dit beestje?

Gestart door coby koops, augustus 08, 2010, 18:45:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

coby koops

Dag beste mensen,
Wie kan mij helpen aan de naam van deze Bij(?).
vriendelijke groet,
Coby Koops

wilde

Op de eigenschappen van de foto's zag ik dat je deze met een Canon EOS400 met 100mm (macro?) lens hebt gemaakt. Daarmee kun je betere foto's maken voor determinatie dan deze.
Gebruik daarvoor de M-stand: ISO200, 1/200 sec., interne flitser en diafragma f/16. Dan is er veel meer scherp en zijn er meer details te zien dan nu.
Ik vroeg mij af hoeveel cubitaalcellen er zijn. Helaas kan ik het op beide foto's niet met zekerheid zeggen. Dat zou een richting kunnen aangeven. Ik zag ook dat het recente foto's zijn. Ook die wetenschap is van belang, want veel soorten vliegen tijdgebonden.
Groet, Albert de Wilde
https://www.ahw.me

coby koops

Dag Albert, bedankt dat je de moeite hebt genomen om op mijn berichtje te reageren. Wat de kwaliteit van de foto's betreft: ja dat kan veel beter, maar lukt niet altijd zoals je wilt. Bedankt voor je technische aanwijzing, ik zal het uit proberen.
Je hebt het over cubitaalcellen, ik heb geen idee wat dat mogen zijn. Dat maakt het maken van foto's soms ook wel lastig, als leek heb ik regelmatig geen idee waaraan een deskundige een insect herkent.
Maar goed ik leer iedere dag weer wat bij...
vriendelijke groet
Coby Koops

Ivo Raemakers

Groet Ivo

gko

Citaat van: coby koops op augustus 10, 2010, 17:08:12 PM
Je hebt het over cubitaalcellen, ik heb geen idee wat dat mogen zijn.

tik cubitaalcellen op Google in en je vind alle nodige informatie
met vr gr gkoopman

coby koops

Bedankt allemaal voor jullie reacties.
vriedelijke groet Coby