Kiekendief

Gestart door Anomar, augustus 11, 2010, 16:46:39 PM

Vorige topic - Volgende topic

Anomar

Deze kiekendief heb ik gisteren gefotografeerd in de Flevopolder.
Nu vraag ik me af of dit een blauwe of een grauwe kiekendief is.
Hij/zij vloog ver weg, dus het zijn geen superfoto's, maar ik hoop dat jullie me kunnen
vertellen welke soort het is. Alvast bedankt.

Groetjes van Ramona. 




jonas D

Het is een man grauwe kiekendief.
Groeten,
Jonas

jonas D

Groeten,
Jonas

BramtK

Inderdaad, wellicht nuttig om op te merken dat het een vogel in overgangskleed is. Een tweede kalenderjaar dus. Te zien aan o.a. de nieuwe binnenste handpennen, die zijn al als bij een adult mannetje terwijl de buitenste handpennen nog zwartbruin en gebandeerd zijn. Zo'n overgangskleed is niet in alle gidsen terug te vinden, ook niet in het soortoverzicht op deze site.
Groeten,

Bram ter Keurs

Anomar

Toch een grauwe kiekendief. Die had ik nog nooit gezien.
Dus ik ben er hartstikke blij mee. Bedankt voor de antwoorden
en de uitleg  :duim:

Groetjes van Ramona.

Vincent Hart

Citaat van: BramtK op augustus 11, 2010, 16:59:07 PMZo'n overgangskleed is niet in alle gidsen terug te vinden, ook niet in het soortoverzicht op deze site.
Goeie, Bram!

Ramona, zou je je waarneming misschien in willen voeren incl. foto's? Dan kan ik je foto's aan het soortenoverzicht toevoegen  :duim:
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

milvusmilvus

Puur ter belangstelling: Waarom is dit een Grauwe en geen Blauwe? Koptekening?
Groet, Edzard

Anomar

Ik heb hem net ingevoerd met de foto's er bij  :duim:

Groetjes van Ramona.

Vincent Hart

Taadaa: http://waarneming.nl/soort/info/14 ;)
Ik ben zo vrij geweest de door Bram gesuggereerde leeftijd bij je waarneming en foto's te zetten, zodat ze goed in het soortoverzicht terechtkomen. Als je het daar niet mee eens bent, graag even bericht!
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt