Amaniet? en Boleet

Gestart door kvb, augustus 20, 2006, 14:59:25 PM

Vorige topic - Volgende topic

kvb

Ik kom nu al een aantal jaren in het Twiske . Tot op heden had ik nog geen  "echte" paddestoelen gevonden. Nu dan dit jaar een boleet en een waarschijnlijke Amaniet.. De boleet komt in de buurt van de fluweelboleet die Han Endt heeft gedetermineerd. Maar bij deze verkleuren de buisjes niet. De amaniet ken ik helemaal niet.
Iemand een idee.

Kik

kvb


kvb

Dit wordt chaos. Kan je meerdere plaatjes in een bericht stoppen?

Kik

knabenkraut

#3
Halllo Kik,

De manier zoals jij het doet is goed. Gewoon "add reply" , even een tekstje en de volgende foto plaatsen. Succes ;)
groetjes,
Dini

kvb

#4
Nu dan hier de amaniet. Dini bedankt.

kvb

met plaatjes en beurs

Niko Buiten

#6
Van de boleet zou ik ook een Fluweelboleet maken. De tweede lijkt mij een Gewone beurszwam.

P.S. Leuk dat je in het Twiske komt. In de Zaanstreek en Amsterdam-Noord zitten een paar goede paddestoelenkenners van de NMV en KNNV.
Groet,

Niko Buiten.


kvb

Nico bedankt. Ik hoor echter niet bij die paddestoelenexperts. Ik ben meer een fotograaf die wil weten wat hij  schiet met een doorgeschoten extra aandacht voor paddestoelen. Ik ben echter wel zeer geinterresseerd in die mensen in de Zaanstreek. Het lijkt me fantastisch om een keer door het Twiske te lopen met een paddestoelenexpert

Kik


PS beurszwam omdat de ring ontbreekt, of kan dat bij een amaniet ook?

Niko Buiten

Dag Kik,

Een beurszwam omdat de ring ontbreekt. Bij de Roodbruine slanke amaniet ontbreekt de ring ook, maar die heeft een roodbruine hoed.

Om met de mensen in de Zaanstreek in contact te komen zou je contact kunnen opnemen met de KNNV-afdeling in de Zaanstreek. Ik zal een adres voor je opzoeken en dat nazenden.
Groet,

Niko Buiten.