Hoofdmenu

baby boleet

Gestart door BenS, augustus 07, 2010, 23:02:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

BenS

Dag forum,
Is al een zoekspoor aan te geven of ben ik hier te vroeg en moet wachten tot de anderen uit het groepje uit de couveuse zijn gekomen? Genus Suillus?
Groet,
Ben

Natuurlijk Achterhoek (Graafschap, Liemers, Montferland)

Gert Kremer

kijk eens bij Gele ringboleet.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

BenS

Dag Gert,
Mijn eerste insteek, maar dat veronderstelt aanwezigheid van naaldhout en dat was "niet naast de deur".
Zit ik om te starten met Suillus spec dus niet direct in de verkeerde hoek.
Bedankt
Groet,
Ben

Natuurlijk Achterhoek (Graafschap, Liemers, Montferland)

han.endt

Ik denk dat er toch ergens stiekem een lariks staat......

Gert Kremer

ik ook, zie mijn foto vanmiddag.  :D
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

han.endt

#5

BenS

Dag Gert en Han,
Die verwijzing naar dat topic was van vorig seizoen  ;) , toch? Maar ook toen: de lariks stond op minstens 50 meter!!!!
Dus speur morgen rondom in brede straal, want dan sta je te denken: zou het ......, zo pril (Gert, sprekend gelijkende foto voor hier de "groepssituatie").
Dank voor de reacties, kijk naar morgen uit alvorens in te voeren gele ringboleet.
Groet,
Ben

Natuurlijk Achterhoek (Graafschap, Liemers, Montferland)

han.endt

Overigens dat takje er pal naast heeft erg veel van een lariks........

BenS

Dag Han,
Sterker nog: dat takje is van lariks, maar: hier is een boomversnipperaar aan het werk geweest, dus daar ben ik nog even niet "ingetrapt", al was de verleiding oh zo groot.
Dus ook hier weer: Sorry, een foto zonder begeleidende biotoopbeschrijving en menselijk handelen daarin, zo sta je al snel op mogelijk verkeerd been.
Let wel, mogelijk, want ik stond eigenlijk al op mogelijk twee verkeerde benen, derhalve dat ik begon met baby boleet en niet met baby gele ring.
Groet,
Ben

Natuurlijk Achterhoek (Graafschap, Liemers, Montferland)

BenS

Ter afsluiting: lariks op passende afstand, nieuwe foto vandaag leidde tot goedgekeurde waarneming: gele ring.
Met dank voor hulp en suggesties.
Groet,
Ben

Natuurlijk Achterhoek (Graafschap, Liemers, Montferland)