larve? onbekend

Gestart door hmmuller, augustus 07, 2010, 21:53:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

hmmuller

Hoi,

Ik kwam deze larve? tegen in de Gamerensche waard (Gameren). Het vreemde uiterlijk maakte mij nieuwsgierig maar ik kan nergens ook maar iets vinden wat er op lijkt.

groeten, Dirk

MarjoSmeets

Hij is al op een paar plaatsen opgedoken. Gisteren ook nog hier http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=118331.0.html en ik weet dat ik hem pas nog ergens gezien heb, maar ik heb hem nog steeds niet gevonden  ???
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo

MarjoSmeets

De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo

hmmuller

Dank je Marjo. Mooie beesten trouwens die schildpadtorren!

groet, Dirk

hmmuller

Op soortenbank ziet Cassida rubiginosa er wel echt heel anders uit.... Alternatieven?

MarjoSmeets

Vergeet niet dat we het over de larve hebben en niet over de imago die op Soortenbank te zien is! In die laatste link die ik je gaf had Arp een foto gevonden van een larve die erop lijkt, de larve van Cassida rubiginosa, maar daarmee geen definitieve determinatie gegeven. Ook van mij was het alleen de bedoeling om je een richting aan te geven. Ik denk dat er met enige zekerheid wel gezegd kan worden dat het een larve van een Cassida spec., maar welke precies, daar heb ik geen idee van en Arp schijnbaar ook nog niet.
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo