Platydracus stercorarius

Gestart door hedy2411, augustus 05, 2010, 22:10:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

hedy2411

Wat een prachtige kever! Hij is ong. 18-20 mm groot!
Ik kom uit op een Platydracus stercorarius of is er nog een andere die er op lijkt...?

MarjoSmeets

Hedy ik ga verhuizen! Ik kom jouw kant uit!  ;D  Ongelooflijk wat jij voor een schitterende verscheidenheid aan insecten vindt! En allemaal even mooie foto's  :duim:  Maar daar helpt verhuizen niet aan, ik heb nu eenmaal geen vaste hand  :'( 
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo

harry60

Ben deze ook een keer tegen gekomen in Belgie, is inderdaad een grote soort korstschildkever.

Staat er mooi op

Gr harry
M.Vr.Gr. Harry de Koning

hedy2411

Hallo Marjo en Harry,

Marjo, toen je je reactie schreef wist je nog dit dat je bijna dezelfde zou vinden als deze!!  ;D , dus gewoon daar blijven, want die jij gevonden hebt, heb ik nog nooit gezien!
Trouwens Harry, mocht je 'm weer tegenkomen, dan moet je absoluut het blad niet aanraken waar hij op zit, want hij laat zich gelijk vallen en weg is-tie!

Dank voor jullie reactie!

Groetjes,
Hedy

harry60

Ik heb toendertijd een paar opnames kunnen maken en weg was tie.

http://waarnemingen.be/waarneming/view/40311804

Gr harry
M.Vr.Gr. Harry de Koning

MarjoSmeets

Citaat van: hedy2411 op augustus 06, 2010, 21:27:52 PM
Marjo, toen je je reactie schreef wist je nog dit dat je bijna dezelfde zou vinden als deze!!

Ja grappig hè, is me al eens eerder gebeurd.  ;D  Maar je hebt gelijk, ik denk dat we dat allemaal wel hebben. De dingen die je zelf vindt vind je vaak heel gewoon, omdat ze bij jou veel voorkomen, maar een ander vindt ze misschien heel speciaal omdat ze daar nooit voorkomen.
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo

MarjoSmeets

Voor mijn antwoord op een ander topic had ik dit topic nog eens opgezocht en is me opgevallen dat je eigenlijk nog steeds geen positieve ID hebt gekregen. Wel dat Harry er ook zoeen heeft gehad, maar betekend dat ook dat het inderdaad een P. stercorarius is? Die van Harry staat toch ook nog op onzeker?!
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo

harry60

bij mij staat tie ook op onzeker zie http://waarnemingen.be/waarneming/view/40311804?_popup=1
Er is er geen 1 in 2009 gezien en stuk of 6 in 2010 en die staan allamaal op zeker maar nog niet goed gekeurd.

Gr Harry
M.Vr.Gr. Harry de Koning

MarjoSmeets

De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo