Hoofdmenu

Lauwersmeerlepelaar

Gestart door rrrrr, juli 30, 2010, 18:19:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

rrrrr

Deze stond een eindje van de fotografieplek. Toch een poging gewaagd...
Kan iemand hier wat mee?

Rob

escher

Probeer het maar eens bij Otto Overdijk.
o.overdijk@natuurmonumenten.nl
Weet zeker dat hij je verder kan helpen, al zal de live-list van deze vogel nog niet zo lang zijn. Het is nl een jong van dit jaar. Maar toch maar even melden. Succes.
groeten Carl
Groeten Carl Zuhorn

Jeroen Nagtegaal

#2
Ja, Otto Overdijk! o.overdijk @ wxs.nl Ik zie alleen niet wat zijn linker, en wat zijn rechter poot is. Heeft aan een poot BRB andere poot mYfG
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

frankw


Jarinka

Jeroen, waar staat die 'm' dan voor? Ik heb rondgezocht, maar kan nergens vinden hoe je dat soort kleurringen afleest (terwijl het me erg interessant lijkt).
Groeten, Jarinka Heijink

Jeroen Nagtegaal

Over het algemeen wordt er eerst de linkerpoot gelezen en dan de rechter, beide van boven naar benden waarbij Tibia en tarus gescheiden blijven. Om schrijffouten te voorkomen is het eigenlijk beter om de ringen te tekenen in het veld en daarbij ook te letten op verhoudingen in hoogte en breedte! Let ook op met verkleurde ringen, zo kan wit oranje worden, of oranje zelfs grijs! Daarom is het ook verstandig de inscriptie kleur te noteren.

a of m = aluminium of metal
f = flag
O = Orange
B = Bleu
W = White
G = Green
Y = Yellow
L = Lime
Lb = Light Bleu
P = Pink
Br = Brown
S = Stripe
P = Pink
Z of N = Zwart of Noir
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Jarinka

Dus stel dat de onderste ringen op de tarsus zouden zitten, dan zou het hier bijvoorbeeld mYf GBR B worden? Of worden de poten ook los van elkaar geschreven?
Leuk, bedankt!
Groeten, Jarinka Heijink

Jeroen Nagtegaal

Dan heb je vaak een hele andere notatie, bij Lepelaar wordt (zover ik weet) alleen aan tibia geringd. Bij Kemphaan krijgt de positie van de vlag een cijfer. Het is soms een grote puzzel en daarom is het belangrijk goed te noteren, weet ik uit ervaring.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

rrrrr

Citaat van: escher op juli 30, 2010, 20:14:00 PM
Probeer het maar eens bij Otto Overdijk.
o.overdijk@natuurmonumenten.nl
Weet zeker dat hij je verder kan helpen, al zal de live-list van deze vogel nog niet zo lang zijn. Het is nl een jong van dit jaar. Maar toch maar even melden. Succes.
groeten Carl

Berichtje verstuurd.

Rob

rrrrr

Terugmelding gekregen.
Deze melding was de 3e van deze vogel die geringd is op Schiermonnikoog.
kleurringen :aYfG/BRB
Metaalring: NLA .8052481
Gelukt dus.....

Rob