wanneer openen trektelpost?

Gestart door Rikstar, juli 30, 2010, 12:22:45 PM

Vorige topic - Volgende topic

Rikstar

Beste iedereen,

Al een tijdje ben ik op zoek naar een eigen goede trektelpost.
In de jaren (2007-2008) dat ik in leeuwarden woonde heb ik bijna dagelijks gepost in het najaar ten noorden van Leeuwarden. Dit leverde mij mooie aantallen op leuke soortjes als: ijsgors, rode wouw, dwerggans, roerdomp, euro kanarie, ijsvogels, grote gele kwikken, kruisbekken en ander spul. Ook qua aantallen in het najaar zo'n honderden krams en koperwieken, vinken, kepen, en duizenden overtrekkende ganzen.
Helaas woon ik hier nu niet meer maar ik blijf het een aanrader vinden en wil dat graag delen met andere mensen. Mijn vraag is daarom, is het nog verstandig om een trektelpost toe te voegen aan trektellen.nl terwijl ik er nooit meer zal tellen?

Volgende vraag is dat ik vorig jaar een nieuwe post heb ontdekt aan oostkant van Blauwe stad (Oost Groningen) omdat in deze provincie weinig telposten staan op trektellen.nl heb ik hier in najaar 2009 meerdere (6) ochtende gepost. Dit leverde me redelijke aantallen op (niet zo leuk als in de jaren in leeuwarden helaas) en een aantal leuke soortjes als Visarenden, Kraanvogel, baardmannetjes, kruisbekken en wat late zwaluwen. Ook al wat redelijk aantallen ganzen.
Nu heb ik het najaar alle tijd en wil ik meer tijd aan deze post besteden. Is het al handig om deze post toe te voegen aan trektellen.nl ?
of moet ik eerst dit jaar nog extra gaan ontdekken? Juist omdat ik dit najaar veel zal gaan trektellen zou ik het jammer vinden als deze gegeven verloren zouden gaan.

met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

frankw

Ten eerste kan je natuurlijk altijd later nog je waarnemingen invoeren dus verloren geen de gegevens niet maar als jij denkt/vind dat de waarnemingen iets toevoegen en/of de moeite waard zijn kan je ze natuurlijk gewoon nu al door geven. Wellicht komen er dan ook meer mensen en zit je niet meer alleen. :)

Yeronimo

Vanaf 1 September studeer ik in Leeuwarden. Aangezien ik al een trekteller ben op een trekpost in de Zaanstreek ga ik ook in Leeuwarden trektellen en ben dus erg geïnteresseerd in de exacte locatie.
Misschien dat ik vanaf dan ook de tellingen kan beheren mochten er nog meer mensen zijn die er willen tellen.
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden