Wie is dit ?

Gestart door hanso, juli 30, 2010, 22:03:23 PM

Vorige topic - Volgende topic

hanso

Hallo ! Kan iemand mij zeggen welke vogel dit is ? Het zal vast geen bijzondere zijn, maar ik kan 'm niet vinden (vogel ook nog niet zo heel lang)  :'( :'( ? Dank alvast, Hans

keesschreven

Roodborsttapuit, ruiend beest, denk een juveniel.
Vriendelijke groeten,
Kees Schreven
Admin Vogels - Schedels en veren

hanso

Beste Kees, dankjewel ! Ik ken de roodborsttapuit alleen met een meer duidelijke tekening (zwarte kop, rode borst en witte kraag), dus had die in eerste instantie afgestreept. Dank , Hans

Stijn E.

Citaat van: hanso op juli 30, 2010, 22:20:55 PM
Beste Kees, dankjewel ! Ik ken de roodborsttapuit alleen met een meer duidelijke tekening (zwarte kop, rode borst en witte kraag), dus had die in eerste instantie afgestreept. Dank , Hans

Inderdaad juveniel. En wat jij zegt, Hans, klopt! Maar dat is dan het mannetje  :duim:
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

hanso

#4
okay, helder - maar is dit dan ook een roodborsttapuit, maar dan een vrouwtje ?  Zat voortdurend bij het groepje roodborsttapuiten namelijk. Ik dacht eerst aan een vliegenvanger.... :rolleye:

groet, hans

Vincent Hart

Dit is wat er gebeurt als je een vrouwtje en een mannetje roodborsttapuit bij elkaar zet  ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

hanso

Juist ja  ;)  - dat haal ik dus allemaal niet uit de vogelgidsen die ik heb, wel diverser tekeningen per vogel, maar helaas niet in alle stadia ... Zo heb ik ook een keer via dit forum de juveniele blauwborst gevonden, ook onherkenbaar via mij gidsen  :-\
Vincent: bedankt !
Hans

frankw


hanso

Tip ? Heb de ANWB- vogelgids (de zwarte) met tekeningen en de Easy Vogelgids van de vogelbescherming, naast tekeningen ook foto's. Is er een betere op de markt ? Dank, Hans :-\

Vincent Hart

'Op de markt' nog niet; maar in de nieuwe editie van de ANWB (verschijningsdatum nog onbekend, Engelstalige versie wel al enige tijd verkrijgbaar) staan een stuk meer jeugdkleden.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

hanso

okay Vincent, dank !

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: vincenthart op juli 31, 2010, 11:24:01 AM
'Op de markt' nog niet; maar in de nieuwe editie van de ANWB (verschijningsdatum nog onbekend, Engelstalige versie wel al enige tijd verkrijgbaar) staan een stuk meer jeugdkleden.
Deze zou September 2010 klaar zijn voor de verkoop
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com