Zomer- en Wintertijd

Gestart door Gerrit Kteu, augustus 17, 2006, 19:53:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gerrit Kteu

Hallo Admins,

Het viel me zojuist opeens op dat de tijd bij mijn geplaatste berichten niet overeen komt met mijn systeemtijd. Jullie klok loopt 1 uur achter op die van mij.

Misschien iets om even naar te kijken of is dit bewust niet aangepast?

Ik schrjf dit exact om 20:04

matthijsbroere

#1
Ga naar Configuratiescherm (rechtsboven in dit scherm), kies vervolgens voor Boardinstellingen, en vink het vakje "loopt de klok 1 uur verkeerd" (o.i.d.) aan of uit (afhankelijk van of hij reeds is aangevinkt).
En hop, bij jou loopt de klok ook weer goed.
Matthijs Broere

Gerrit Kteu

Ha :rolleyes: , daar was ik niet gauw opgekomen. Bedankt.

Groeten  

JohnvR

Ik weet niet of het een software-bug is o.i.d., maar de tijd van waarneming.nl is verkeerd. Eerst dacht ik dat het een uur verschil was (zomer/wintertijd), maar het verschil is 50 minuten. Als je iets post komt er een tijd van 50 minuten eerder bij je posts te staan (ik post deze nu om 15:17 uur)

BWoets

Dan loopt hij 10 minuten voor.. ik zal eens kijken
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

BWoets

#5
Hier klopt hij nu.. ik post deze om: 15.26
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

BWoets

#6
Mocht het nog niet kloppen:

Ga naar Cofiguratiescherm.. board-instellingen en dan het 'vinkje' aanzetten of uit.. (net hoe hij stond) (bij mij aan)
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

JohnvR

Ja, die 10 minuten kloppen nu en ik heb dat uur nu gecorrigeerd. Voordat ik dat deed stond bij jouw post 'geplaatst op 14:26 PM', nu staat er 'geplaatst op 15:26 PM'. Grappig dat ook oudere content verandert door je instelling (geldt bijv. ook voor je avatar, is ook geen echte content natuurlijk). Dat het zo in zijn werk steekt is op zich logisch, maar dat realiseer je je niet altijd.

Groeten,

Johan op den Dries

#8
Volgens mij klopt de tijd nu weer niet en loopt het 18 minuten achter. Kunnen jullie dit controleren en eventueel corrigeren?

P.S. Ik heb mijn PC-tijd gesynchroniseerd met de server time.windows.com
Johan op den Dries
Sneek

mhospers

#9
Het klopt nu idd niet. Het is nu 20.00 uur.

Diederick Meinen

#10
Beste admins, volgens mij staat de tijd op het forum nog op wintertijd. Als ik een berichtje plaats op het Vogelforum verschijnt er als invoertijd een uur eerder.
Groet, Diederick.

Hier ook trouwens, het is nu 9.38 uur

matthijsbroere

De tijd staat goed ingesteld. Mocht het bij jou afwijken, handel dan als volgt:
- Ga naar "Configuratiescherm" (rechtsboven in beeld)
- Kies vervolgens "Boardinstellingen" (in de linkerkolom)
- Vink het vakje aan of uit bij "(Mocht je de juiste tijdzone geselecteerd hebben en de getoonde tijd verschilt een uur, vink deze box aan, dan wel uit om dit te verhelpen)"
Matthijs Broere

Diederick Meinen

Dank je, ik wist niet dat het aan mijn eigen instellingen lag omdat ook postings van anderen bij mij een uur eerder aangeven.
Groet, Diederick

hollandbee

de forumklok staat nog op zomertijd :P  
groet,
Kees van Rij

marcel123

#14
Citeer
Citeer
Ga naar Configuratiescherm >> Board-instellingen >> En zet een 'vinkje'.
Gelukt  :D

Bij mij staat ie goed. Ik heb 23:05. Probeer dit vinkje eens...

hterhaar

De klok van het forum loopt een uur achter op de werkelijkheid ...  Kijk bv naar de eerste reactie op het forum op de Dwerguil waarneming - die is om 15.09. Of Redmar Wooudstra wist al een uur van te voren dat er een Derguil zou doorkomen - dat kan ook natuurlijk !

Gr.,

Hans

Jeroen Nagtegaal

Ga ff naar deze link en vink het hokje ff aan, dan is het verholpen.
bij mij is het nu 20.26
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

petermeer

#17
Jeroen bedoelde deze link: http://forum.waarneming.nl/forum/index.php...=UserCP&CODE=04, maar reageerde waarschijnlijk iets te snel.

Zorg dat de instellingen er uitzien als hieronder:
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

frankmeer

#18
Het is nu 15:22 maar op het forum 14:22. Als ik het hokje in m'n Configuratiescherm uitvink, wordt het 13:22. Iemand enig idee hoe dit komt?
Frank van der Meer

matthijsbroere

Matthijs Broere

frankmeer

Frank van der Meer