Nog een paar onzekerheden..

Gestart door Zuidberg, juli 28, 2010, 18:24:39 PM

Vorige topic - Volgende topic

Zuidberg


Foto 1: ik neig naar een regenwulp, omdat ik gelijksoortige vogels heb gezien met langere snavels (wulpen?) en de neerwaartse buiging van de snavel tamelijk geleidelijk is. Verder had ik het idee dat de vage oogstreep kan duiden op een regenwulp. Maar goed, als jullie roepen dat het een wulp is, geloof ik dat ook direct..  :rolleye:
Foto 2: beetje lange poten voor een tureluur. Linkerpoot lijkt onderin een oranje gloed te hebben, maar ik heb het vermoeden dat de foto dit ietwat vertekend, dus dan geen zwarte ruiter. Blijven denk ik alleen de groenpootruiter of de kleinere poelruiter over. Jullie ideeën?
Foto 3: steenlopers, denk ik, maar ik vind die kop van die linker wel heel erg zwart.
Joost Zuidberg

Robertmeer

Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Zuidberg


Bedankt, Robert.

Een groenpoot- of poelruiter op de tweede foto?
Joost Zuidberg

Robertmeer

Citaat van: Zuidberg op juli 28, 2010, 18:32:32 PM

Bedankt, Robert.

Een groenpoot- of poelruiter op de tweede foto?
Sorry, een Tureluur.
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

BWoets

Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Zuidberg

Joost Zuidberg

BWoets

Je hebt vast nog wel een foto? En waar en wanneer is hij genomen?
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Zuidberg


Ik heb nog wel meer foto's, maar niet hier. Heb nog wel een uitsnede uit dezelfde foto gemaakt met een exemplaar dat enkele meters verderop staat en waarvan ik vermoed dat het dezelfde soort is. Niet een heel duidelijk plaatje, maar misschien geeft het net wat extra details weer waar jullie wat aan hebben.

Foto overigens van afgelopen zaterdag, genomen op Texel, halverwege Zandkes en De Schorren, aan de Waddenzeekust dus.
Joost Zuidberg

Zuidberg

Heb nog even gekeken, maar heb helaas geen andere plaatjes van deze vogel geschoten.

Durft iemand anders nog iets te zeggen over de vogel op de tweede foto?
Joost Zuidberg

BWoets

Ik durf er geen naampje aan te hangen..
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Zuidberg


Dan doe ik dat ook niet, Bob.

Bedankt!  :duim:
Joost Zuidberg