Hoofdmenu

De Frisse Blik site

Gestart door Stijn E., juli 26, 2010, 21:45:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

Rickschonewille

Citaat van: Jarinka op augustus 04, 2010, 21:15:06 PM
Citaat van: Stijn Eikelboom op augustus 04, 2010, 21:13:57 PM
Citaat van: Rickschonewille op augustus 04, 2010, 21:11:44 PM
Gaan we met ze alle ook nog op een camping??  :rolleye:
Ik zat ook al even te kijken van: huh?  :P
Ehm, ja, want dan maken we er meteen een kampje van :P . Er vertrekt zo'n boot vanaf Lauwershaven, en dan kunnen we ook nog een dagje naar Lauwersmeer met z'n allen (Big Day'en :angel: ?)

Oh lol... Ik dacht dat die boot vertrekt uit Scheveningen ofzo :P En in het najaar kan je beter niet gaan big dayen, kan je beter in mei doen.

Stijn E.

Citaat van: Rickschonewille op augustus 04, 2010, 21:18:50 PM
Citaat van: Jarinka op augustus 04, 2010, 21:15:06 PM
Citaat van: Stijn Eikelboom op augustus 04, 2010, 21:13:57 PM
Citaat van: Rickschonewille op augustus 04, 2010, 21:11:44 PM
Gaan we met ze alle ook nog op een camping??  :rolleye:
Ik zat ook al even te kijken van: huh?  :P
Ehm, ja, want dan maken we er meteen een kampje van :P . Er vertrekt zo'n boot vanaf Lauwershaven, en dan kunnen we ook nog een dagje naar Lauwersmeer met z'n allen (Big Day'en :angel: ?)

Oh lol... Ik dacht dat die boot vertrekt uit Scheveningen ofzo :P En in het najaar kan je beter niet gaan big dayen, kan je beter in mei doen.

Zat ik eerlijk gezegd ook mee in m'n hoofd :P
Maar Lauwersmeer hoeft natuurlijk niet persee een Big Day te zijn ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

firecrest

Citaat van: Rickschonewille op augustus 04, 2010, 21:18:50 PM
Citaat van: Jarinka op augustus 04, 2010, 21:15:06 PM
Citaat van: Stijn Eikelboom op augustus 04, 2010, 21:13:57 PM
Citaat van: Rickschonewille op augustus 04, 2010, 21:11:44 PM
Gaan we met ze alle ook nog op een camping??  :rolleye:
Ik zat ook al even te kijken van: huh?  :P
Ehm, ja, want dan maken we er meteen een kampje van :P . Er vertrekt zo'n boot vanaf Lauwershaven, en dan kunnen we ook nog een dagje naar Lauwersmeer met z'n allen (Big Day'en :angel: ?)

Oh lol... Ik dacht dat die boot vertrekt uit Scheveningen ofzo :P En in het najaar kan je beter niet gaan big dayen, kan je beter in mei doen.
Ik dacht ook Scheveningen of Den Helder ofzo. Bij het Lauwersmeer moet je eerst langs de waddeneilanden voor je op open zee bent. Ik heb zelf een keer een tocht gedaan die in Den Helder begon.

Stijn E.

Het is me nu inmiddels wel duidelijk dat er een aantal ideeën door elkaar heen lijken te lopen. Enige overeenkomst die er duidelijk is in alle ideeën is dat Vincent er in meegedacht lijkt te hebben :P Dus aan hem de vraag of hij kan uitleggen wat nu eigenlijk het 'hoofd'idee is  B)

EDIT: En misschien is het wel even handig om wat berichten over die mogelijke vaartocht uit dit topic af te splitsen  ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

firecrest

Citaat van: Stijn Eikelboom op augustus 05, 2010, 12:46:29 PM
Het is me nu inmiddels wel duidelijk dat er een aantal ideeën door elkaar heen lijken te lopen. Enige overeenkomst die er duidelijk is in alle ideeën is dat Vincent er in meegedacht lijkt te hebben :P Dus aan hem de vraag of hij kan uitleggen wat nu eigenlijk het 'hoofd'idee is  8)
Moeilijke vraag Vincent? ;D
Maar de ideeën tot nu toe zijn wel leuk. Alleen moeten we wel proberen de prijs haalbaar te houden. Een boot huur je niet voor een paar tientjes... Dan moeten we dus met een hele groep. Het plan van Jarinka is dan wel leuk om met de DBF naar een camping in de buurt te gaan.

Vincent Hart

Niet persee, om de een of andere reden de laatste posts van dit topic compleet gemist  ???

Maar het is niet een kwestie van '0900-Pelagic bellen en geregeld'. Er zijn nu 9 mensen die zich hebben aangemeld - als ik meemag zou dat 10 personen totaal zijn. Wellicht willen er nog ouders/andere 'aanhang' mee, 10 is denk ik sowieso te weinig. Het was een idee dat spontaan in me opkwam, maar er zitten enige haken en ogen aan (voldoende deelnemers, (=) fatsoenlijke prijs, boot beschikbaar, begeleiding beschikbaar). Als ik meer weet, volgt dat hier. Maar het zou zomaar kunnen dat het volgend jaar wordt ...

Met al die mitsen-en-maren is het sowieso natuurlijk een leuk idee om ergens te gaan camperen. We zouden ook bijvoorbeeld kunnen kijken of we dat op een plek kunnen doen die in de buurt is van een zeetrektelpost. 
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

GijsB

we hoeven toch niet speciaal de boot te huren, we kunnen toch ook mee met 1 van hun ingeplande tochten?
Gijs

Stijn E.

Citaat van: dralion13 op augustus 11, 2010, 21:39:16 PM
we hoeven toch niet speciaal de boot te huren, we kunnen toch ook mee met 1 van hun ingeplande tochten?

Dan zit ik op school, ik weet niet hoe jij op vrijdag bezig bent?  ;D
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Stijn E.

Citaat van: Vincent Hart op augustus 11, 2010, 19:46:58 PM
Er zijn nu 9 mensen die zich hebben aangemeld - als ik meemag zou dat 10 personen totaal zijn.

Vincent, ik heb jou al meegeteld hoor ;)  ;D
Nu overigens al 11 mensen, inclusief jou dus  ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Rickschonewille

Citaat van: Stijn Eikelboom op augustus 11, 2010, 21:46:20 PM
Citaat van: dralion13 op augustus 11, 2010, 21:39:16 PM
we hoeven toch niet speciaal de boot te huren, we kunnen toch ook mee met 1 van hun ingeplande tochten?

Dan zit ik op school, ik weet niet hoe jij op vrijdag bezig bent?  ;D

Spijbelen  >:D

firecrest

Citaat van: Vincent Hart op augustus 11, 2010, 19:46:58 PM
Maar het is niet een kwestie van '0900-Pelagic bellen en geregeld'.
Maar misschien wel handig om al wat te informeren naar een prijs. In IJmuiden worden wel vistochten gegeven. Op een site daarvan vond ik deze prijzen:
Afhuur prijs incl. complete hengel + gratis visroken+welkomst drankje
tot 20 personen € 650
tot 30 personen € 750
tot 40 personen € 850
tot 72 personen € 950
[font='times new roman']Zonder hengel e.d. zal een prijs voor een boot + kapitein dus rond de 500-600 euro liggen voor 20 personen.[/font]

Vincent Hart

Ok, dat klinkt in elk geval niet wanstaltig duur. Zouden we wel nog ergens een chummer vandaan moeten toveren  ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

GijsB

#42
Citaat van: Rickschonewille op augustus 11, 2010, 22:00:58 PM
Citaat van: Stijn Eikelboom op augustus 11, 2010, 21:46:20 PM
Citaat van: dralion13 op augustus 11, 2010, 21:39:16 PM
we hoeven toch niet speciaal de boot te huren, we kunnen toch ook mee met 1 van hun ingeplande tochten?

Dan zit ik op school, ik weet niet hoe jij op vrijdag bezig bent?  ;D

Spijbelen  >:D

precies, beetje vogelaar meld zich ziek voor dit soort dingen :duim:

en misschien zijn er ook nog wel jnm'ers die mee willen, dat het ook een jnm excursie wordt
Gijs

Rickschonewille

Citaat van: dralion13 op augustus 12, 2010, 00:13:15 AM
Citaat van: Rickschonewille op augustus 11, 2010, 22:00:58 PM
Citaat van: Stijn Eikelboom op augustus 11, 2010, 21:46:20 PM
Citaat van: dralion13 op augustus 11, 2010, 21:39:16 PM
we hoeven toch niet speciaal de boot te huren, we kunnen toch ook mee met 1 van hun ingeplande tochten?

Dan zit ik op school, ik weet niet hoe jij op vrijdag bezig bent?  ;D

Spijbelen  >:D

precies, beetje vogelaar meld zich ziek voor dit soort dingen :duim:

en misschien zijn er ook nog wel jnm'ers die mee willen, dat het ook een jnm excursie wordt

Idd :P En, waarom vragen we ook niet gewoon een beetje rond hier op het normale forum. Iemand die veel zeesoorten herkent is ook wel handig :P

firecrest

Citaat van: Rickschonewille op augustus 12, 2010, 07:45:25 AM
Citaat van: dralion13 op augustus 12, 2010, 00:13:15 AM
Citaat van: Rickschonewille op augustus 11, 2010, 22:00:58 PM
Citaat van: Stijn Eikelboom op augustus 11, 2010, 21:46:20 PM
Citaat van: dralion13 op augustus 11, 2010, 21:39:16 PM
we hoeven toch niet speciaal de boot te huren, we kunnen toch ook mee met 1 van hun ingeplande tochten?

Dan zit ik op school, ik weet niet hoe jij op vrijdag bezig bent?  ;D

Spijbelen  >:D

precies, beetje vogelaar meld zich ziek voor dit soort dingen :duim:

en misschien zijn er ook nog wel jnm'ers die mee willen, dat het ook een jnm excursie wordt

Iemand die veel zeesoorten herkent is ook wel handig :P
Vincent gaat toch mee? ;)
Met nog wat JNM-ers kom je waarschijnlijk wel aan die 20 personen. Dan zou leeftijd dus onder de 25 zijn + enkele 'begeleiders'?

Wouter van der Ham

Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Suzie

Ik ook! Inmiddels hebben trouwens al 18 mensen zich opgegeven..
Suzie Kuipers, 19 jaar

Tussen de 12 en 25? JNM.NL

Stijn E.

Citaat van: Suzie op augustus 21, 2010, 21:19:29 PM
Ik ook! Inmiddels hebben trouwens al 18 mensen zich opgegeven..

19 met jou erbij  ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Sjoerd

Het lijkt me ook leuk om mee te gaan maar dat hangt natuurlijk ook van de datum en prijs etc. af. Voor een JNM excursie lijkt me het wat duur maar er zullen vast mensen bij de JNM zijn die het leuk vinden maar dan buiten de JNM verder...

Stijn E.

#49
En weer een update ;)

Toegevoegd:
- Foto's maandopdracht augustus, en sinds vandaag de uitslagen.
- Knop naar het forum in de zijbalk (dankzij de nieuwe functie van Weebly ;)).
- Bannertekst aangepast n.a.v. Jeroen Nagtegaals opmerking in het logo-topic.

En verder is de info over de DFBigDay nog steeds niet compleet! We moeten eens gaan denken over een datum!  ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Lonnie Bregman

Groeten, Lonnie Bregman

Maarten Sluijter

Dit najaar kan toch ook nog wel een keer?
.

firecrest

Citaat van: lonnie20 op september 09, 2010, 17:44:50 PM
Een dag in mei igg.
Meivakantie wordt het dan. Maar het probleem is dat er met goede wind een hoop mensen naar Breskens gaan en dus niet echt mee kunnen doen.
Misschien kunnen we dan meivakantie afspreken en de exacte datum prikken als de weersvoorspellingen klaar zijn.
Dit najaar gaat moeilijk worden om een goede dag te prikken, weekend kunnen meerdere mensen niet en herfstvakantie is ongelijk.
Kerstvakantie kan dan wel weer, maar dan zijn er weinig soorten (maar wel een voordeel, want ik ben er dan niet ;) ).

Robertmeer

Citaat van: firecrest op september 09, 2010, 21:40:43 PM
Citaat van: lonnie20 op september 09, 2010, 17:44:50 PM
Een dag in mei igg.
Meivakantie wordt het dan. Maar het probleem is dat er met goede wind een hoop mensen naar Breskens gaan en dus niet echt mee kunnen doen.
Misschien kunnen we dan meivakantie afspreken en de exacte datum prikken als de weersvoorspellingen klaar zijn.
Dit najaar gaat moeilijk worden om een goede dag te prikken, weekend kunnen meerdere mensen niet en herfstvakantie is ongelijk.
Kerstvakantie kan dan wel weer, maar dan zijn er weinig soorten (maar wel een voordeel, want ik ben er dan niet ;) ).
We kunnen ook eens kijken of we met z'n allen op een kamp kunnen, Schierkamp?
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

firecrest

Citaat van: Robertmeer op september 09, 2010, 21:51:34 PM
Citaat van: firecrest op september 09, 2010, 21:40:43 PM
Citaat van: lonnie20 op september 09, 2010, 17:44:50 PM
Een dag in mei igg.
Meivakantie wordt het dan. Maar het probleem is dat er met goede wind een hoop mensen naar Breskens gaan en dus niet echt mee kunnen doen.
Misschien kunnen we dan meivakantie afspreken en de exacte datum prikken als de weersvoorspellingen klaar zijn.
Dit najaar gaat moeilijk worden om een goede dag te prikken, weekend kunnen meerdere mensen niet en herfstvakantie is ongelijk.
Kerstvakantie kan dan wel weer, maar dan zijn er weinig soorten (maar wel een voordeel, want ik ben er dan niet ;) ).
We kunnen ook eens kijken of we met z'n allen op een kamp kunnen, Schierkamp?
Schierkamp is gesplitst (en ook vol dacht ik?).
We gingen toch met een boot de zee op en daar een kamp van maken?

Stijn E.

Weebly heeft een nieuwe functie: slideshows! Ik heb er wat mee zitten experimenteren en het is eigenlijk best een leuke oplossing voor de maandopdracht-foto's! Zie hier: http://defrisseblik.weebly.com/fotogallerij.html De informatie er keurig onder, alleen zie je bij meerdere foto's dat de info een 2e regel vraagt; dat is niet zo mooi :P Nu dacht ik: kunnen we hier niet de dingen als "Soort:" en "Fotograaf:" weglaten? Het lijkt me wel duidelijk wat wat is ;) Verder heb ik het menuutje nu links staan in de vorm van nummertjes, maar ze kunnen ook onder, boven en rechts en als kleine fotootjes. Wat vinden jullie leuker? Ik hoor graag jullie mening, en ook of jullie het wat vinden voor de maandopdracht!
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Yeronimo

DFBigDay moeten we wel snel een datum inderdaad voor gaan prikken. In de vakantie is het beste om te doen. Meivakantie ga ik denk ik ook naar Breskens dus word lastig. Dit najaar gaat hem ook niet meer worden of het moet wel heel binnenkort gebeuren op een waddeneiland bijvoorbeeld met ons allen.
Misschien dat je in het voorjaar een dag in het weekeind ervoor moet inplannen?
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Stijn E.

Citaat van: Yeronimo op oktober 15, 2010, 14:54:44 PM
DFBigDay moeten we wel snel een datum inderdaad voor gaan prikken. In de vakantie is het beste om te doen. Meivakantie ga ik denk ik ook naar Breskens dus word lastig. Dit najaar gaat hem ook niet meer worden of het moet wel heel binnenkort gebeuren op een waddeneiland bijvoorbeeld met ons allen.
Misschien dat je in het voorjaar een dag in het weekeind ervoor moet inplannen?

Iets gemist Jeroen? http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=108764.0.html ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Robertmeer

Citaat van: Stijn Eikelboom op oktober 15, 2010, 10:19:08 AM
Weebly heeft een nieuwe functie: slideshows! Ik heb er wat mee zitten experimenteren en het is eigenlijk best een leuke oplossing voor de maandopdracht-foto's! Zie hier: http://defrisseblik.weebly.com/fotogallerij.html De informatie er keurig onder, alleen zie je bij meerdere foto's dat de info een 2e regel vraagt; dat is niet zo mooi :P Nu dacht ik: kunnen we hier niet de dingen als "Soort:" en "Fotograaf:" weglaten? Het lijkt me wel duidelijk wat wat is ;) Verder heb ik het menuutje nu links staan in de vorm van nummertjes, maar ze kunnen ook onder, boven en rechts en als kleine fotootjes. Wat vinden jullie leuker? Ik hoor graag jullie mening, en ook of jullie het wat vinden voor de maandopdracht!
Ziet er goed uit Stijn! Een paar puntjes.
Misschien een idee om alleen de teksten soort, fotograaf, etc weg te laten?

Daarnaast misschien ook de volgorde van de tags om te wisselen?
Eerst de klassering, dan de soort, fotograaf, plaats en dan de datum.

Hieronder een voorbeeld:
1e plaats - Ransuil - Rick Schonewille - Koudekerk aan de Rijn - 2 augustus 2010
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Stijn E.

Citaat van: Robertmeer op oktober 15, 2010, 15:45:06 PM
Citaat van: Stijn Eikelboom op oktober 15, 2010, 10:19:08 AM
Weebly heeft een nieuwe functie: slideshows! Ik heb er wat mee zitten experimenteren en het is eigenlijk best een leuke oplossing voor de maandopdracht-foto's! Zie hier: http://defrisseblik.weebly.com/fotogallerij.html De informatie er keurig onder, alleen zie je bij meerdere foto's dat de info een 2e regel vraagt; dat is niet zo mooi :P Nu dacht ik: kunnen we hier niet de dingen als "Soort:" en "Fotograaf:" weglaten? Het lijkt me wel duidelijk wat wat is ;) Verder heb ik het menuutje nu links staan in de vorm van nummertjes, maar ze kunnen ook onder, boven en rechts en als kleine fotootjes. Wat vinden jullie leuker? Ik hoor graag jullie mening, en ook of jullie het wat vinden voor de maandopdracht!
Ziet er goed uit Stijn! Een paar puntjes.
Misschien een idee om alleen de teksten soort, fotograaf, etc weg te laten?

Daarnaast misschien ook de volgorde van de tags om te wisselen?
Eerst de klassering, dan de soort, fotograaf, plaats en dan de datum.

Hieronder een voorbeeld:
1e plaats - Ransuil - Rick Schonewille - Koudekerk aan de Rijn - 2 augustus 2010

Dank voor je reactie Robert ;)

Met het weglaten van de dingen als Soort en Fotograaf ben ik het meteen eens; ik schrijf het zelf ook al in m'n post ;)
Ook slim inderdaad om de volgorde aan te passen :duim: Ik zal het eens invoeren bij de slideshow die ik al had ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog