Hoofdmenu

geringde meeuw Engeland

Gestart door Michiel en Milka, juli 26, 2010, 19:55:06 PM

Vorige topic - Volgende topic

Michiel en Milka

13-07 In de haven van Hastings (Z-O Engeland) deze geringde meeuw aangetroffen met links witte ring met zwarte tekst A6CP; rechts metalen ring. De laatste is op de foto's niet af te lezen. Verderop liep trouwens nog een meeuw met alleen metalen ring.
twee vragen:
- wat is dit voor een meeuw?
- waar kan ik de info naar opsturen?

Tussen twee haakjes: vorige week was ik in Zandvoort op het strand en daar liepen de geringde meeuwen (zilver en mantel) bijna over je handdoek. Maar net niet dichtgenoeg bij om hem af te kunnen lezen. Dus als er nog stranddagen komen: verrekijker/fototoestel mee!
Groet, Michiel

Jeroen Nagtegaal

Volgens mij ia A, de landcode van Duitsland.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

pwolf

White ring (on right leg) with 4alphanumeric code (starting
[/color]with A2** followed by a combination ofletters).
[/color]Richard Thompson, Wildlife Officer, RSPCA Mallydams Wood,Peter James Lane, Fairlight, East Sussex, TN35 4AH.
[/color]tel.: +44-1424-81.20.55. [/color]e-mail: [/color]richardthompson729@btinternet.com[/color][/color]note 1: the metal BTO is fitted on the left leg.

soms vind je op www.cr-birding.be niet direct het juiste programma (jouw meeuw heeft zijn witte ring links en de code begint met A6) maar ik zou Richard toch even mailen. Niet alle projectleiders sturen ieder jaar updates naar Dirk Raes en het zou best kunnen dat Richard inmiddels door de A2, A4 etc series heen is. Die Zilvermeeuwen worden in Sussex geringd en dat lijkt me een waarschijnlijker bron (en soort) dan Algerijnse Geelpootmeeuwen. Overigens is de letter A aan het begin bij grote meeuwen zeker niet voorbehouden aan Duitsland.groeten, pim wolf
Pim Wolf, Vlissingen

tarsiger

Deze vogel is inderdaad afkomstig van Richard Thompson, ik zag er vorige week in Le Portel ook 1 die begon met A6 (en kreeg inmiddels reeds antwoord van hem).

Simon Feys