Hoofdmenu

ff makkelijk

Gestart door peterpeperkamp, juli 25, 2010, 14:25:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

peterpeperkamp

In De Grote Paddenstoelen Gids van E. Gerhardt staan achterin getekende figuren van microscopische kenmerken.
Een beetje een probleem is om uit te vinden waar een figuurtje precies bij hoort, je moet het hele boek doorbladeren...
Ik heb een index (A5) in MS WORD gemaakt van alle figuurtjes met soortverwijzing.


download onderstaande doc. en  in MS WORD, print pag. 1 draai ( A4) velletje om en print pag.2 , vouw blad dubbel, een beetje lijm aan het ruggetje en plak het in je E. Gerhardt.  Alleen afknippen/snijden wat uitsteekt.


Peter
Groet Peter

Ismael

 :duim: gemak dient de mens
Groeten Ismaël Wind

loest

Dankjewel Peter, inderdaad handig.
En als we dan toch aan het lijmen zijn: De (buiten)bladen van Gerhardt's Gids laten nog wel eens los. Als je daarvoor de papieren strips bewaart die vaak op enveloppen zitten om de kleefrand te beschermen dan kun je door de doffe kant van deze strips met fotolijm in te smeren de voor en achterkanten van de losse bladen weer aan elkaar plakken.
Groeten, Loes
Groet, Loes

bruggeman

groet,
Ida

Gert Kremer

Peter bedankt, ook namens ons zwam-clubje  :duim:
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

ratje

He wat goed Peter. zal hem zeker uitprinten aan de werkgroep uitdelen.  :duim:

alphonsius

Hallo Peter,

Bedankt he, handige bliksem.
Met vriendelijke groet, Alfons.

loest

Peter,

Met veel nieuwe leden op het paddenstoelenforum en waarvan velen gebruik maken van de Gerhardt is het, denk ik, misschien wel handig om jouw Index microscopische kenmerken weer eens naar voren te halen.
Het ontbrekende nr. 46 is inmiddels ook gevonden:  Oesterzwam

Voor geïnteresseerden: zie bijlage " Gerhard figuren index "in het eerste bericht van dit topic.
Groet, Loes

tjerk


peterpeperkamp

Groet Peter

loest

Citaat van: loest op november 06, 2012, 09:45:11 AM
Het ontbrekende nr. 46 is inmiddels ook gevonden:  Oesterzwam

Voor geïnteresseerden: zie bijlage " Gerhard figuren index "in het eerste bericht van dit topic.

Een correctie: Nr 46 is niet de Oesterzwam maar hoort samen met nr 47 bij de Groene schelpzwam
Groet, Loes

Corryabbink

met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

N.VERKAIK-DE HAAN

Heel goed Peter  :duim: .
Bedankt voor dat vele werk!!

groetjes,
Nina

Kees v.d.Berg

Peter bedankt, werkt als een trein  :duim:
Met vriendelijke groet,
Kees van den Berg
Kijkt in de Hoeksewaard !!