Veren verzamelen ?

Gestart door stephspreeuw, juli 22, 2010, 16:10:16 PM

Vorige topic - Volgende topic

stephspreeuw

Hoi,

Ik zat laatst een te denken wat ik er veel doe. Meede door mijn nieuwsgierigheid.
Ik verzamel veren en probeer ze bij een vogel te plaatsen. Maar nu zat ik laatst te denk is dat niet gevaarlijk, omdat er misschien bacterien in de veren zitten. Kan je vogelgriep of iets oplopen of een andere vogelziekte?

Steph
Steph "Spreeuw" de Jong

Vincent Hart

Hoi Steph, ik zou me niet al te druk maken over vogelgriep e.d. Er is een speciaal subforum voor vragen over veren, wellicht dat mensen die daar komen je meer kunnen vertellen. Ik wil dit topic wel even daarheen verplaatsen als je wilt, laat maar even weten!
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

stephspreeuw

Ja doet dat maar, zal wel fijn zijn, hahahah
Steph "Spreeuw" de Jong

keesschreven

Volgens mij zijn veren hartstikke schoon. Vaak ruiken ze zelfs lekker i.p.v. gevaarlijk.
Ik weet niet of vogelgriep ook via veren overgebracht kan worden en of er gevaarlijke bacterien op veren zitten.
Je moet wel uitkijken met veren die je van een kadaver afhaalt, daar kan wat rottend lichaamsvocht op gelekt zijn, en er kunnen ratten mee bezig zijn geweest. Ook moet je je afvragen hoe de vogel is doodgegaan (misschien door ziekte of vergiftigd?). Maar dan blijft de vraag of dit via veren kan overgebracht worden.

Er zijn ook gevaren voor de veren zelf: beestjes die verzamelingen lusten... Daarvoor verwijs ik naar: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=110125.0.html.
Vriendelijke groeten,
Kees Schreven
Admin Vogels - Schedels en veren