Welke sprinkhaan is dit?

Gestart door sjanneke, juli 21, 2010, 18:26:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

sjanneke

Geen idee welke dit is.
12 juni gefotografeerd.
Groet Sjanneke

Wim Bakker

Echt geen idee?  Heb je het overzicht ook geprobeerd?
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

sjanneke

Wim, ik had het overzicht al 2 x bekeken en ben toen allerlei foto's gaan bekijken van de bruine sprinkhaan. Een enkeling lijkt erop dus ik gok dan toch op de bruine sprinkhaan???!! ???
Groet Sjanneke

Gerrian

Volgens mij zit de oplossing in de zijkielen van het halsschild: zo sterk geknikt dat het op een X lijkt.

Wim Bakker

Wat Gerrian zegt klopt. En als ik zeg dat de vleugels te kort zijn voor een Bruine Sprinkhaan en dat het helemaal geen Chorthippus is kom je er dan uit?
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

sjanneke

Ik fotografeer insekten voor mijn hobby en vind het dan nog leuk om te weten hoe ze heten.
Sorry, ik geef het op, heb nogmaals alle sprinkhanen bekeken op het overzicht en heb opgezocht wat Chorthippus betekent, dast is me nog net gelukt, dus laat maar, ik ben geen expert :(
Groet Sjanneke

Wim Bakker

Je hebt het in ieder geval geprobeerd.  Het is een Knopsprietje.
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

sjanneke

Bedankt Wim, ik probeer het uiteraard eerst altijd zelf uit te vissen, ook omdat ik dat een uitdaging vind. Ik was hier niet achter gekomen, ik was teveel op de kleur afgegaan, maar om te laten zien dat ik echt m'n best doe hoop ik dat ik hier goed gegokt heb. :rolleye:
Groet Sjanneke

Wim Bakker

Deze heeft anders duidelijk knopjes aan z'n sprietjes hoor!   ;D
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

sjanneke

Groet Sjanneke