in de duinen...

Gestart door Ted van der Knaap, juli 21, 2010, 17:13:45 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ted van der Knaap

...had ik op de heenweg een groep Spreeuwen, toen ik terugkwam zat er op dezelfde plek deze bijgaande vogel solo...  ...als eerste dacht ik jonge Spreeuw, nu de foto's gecropt te hebben zit ik meer te denken aan een Kramsvogel. Zou dat kunnen?
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Maarten Hotting

Lijkt me eerder gewoon een Graspieper
Groet,
Maarten

Ted van der Knaap

Citaat van: Maarten Hotting op juli 21, 2010, 17:17:24 PM
Lijkt me eerder gewoon een Graspieper

Vind het contrast grijze kop/bruin kleed zo sterk.

(Bij geen tegengeluid zal ik 'm als Graspieper invoeren!)
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Norman

Waarom geen juveniele spreeuw?

HPM

Ik vind het er wel als een Kramsvogel uitzien. Niet bepaald algemeen hier midden in de zomer maar niet onmogelijk. Zeker geen Graspieper.

--
Groeten, Herman van der Meer
Herman van der Meer

Robertmeer

Kan het geen Kneu zijn?
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Ted van der Knaap

Citaat van: Robertmeer op juli 21, 2010, 17:48:49 PM
Kan het geen Kneu zijn?

Zou kunnen qua kop/kleed maar voor m'n gevoel had ie 'n Spreeuwenformaat!
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Vincent Hart

Ook mijn eerste indruk/ingeving (kneu) maar dan wordt de vraag waarom die snavel er dan zo dun uitziet op Teds bovenste foto ...
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

HPM

Citaat van: vincenthart op juli 21, 2010, 17:53:42 PM
Ook mijn eerste indruk/ingeving (kneu) maar dan wordt de vraag waarom die snavel er dan zo dun uitziet op Teds bovenste foto ...
Omdat het niet zo'n beste foto is misschien. Overigens heb ik uiteraard ook aan Kneu gedacht maar ik dacht dat Ted dan zo nadrukkelijk die spreeuwen had genoemd.

--
Groeten, Herman van der Meer

Herman van der Meer

Certhia

#9
Waarom zou dit niet gewoon een heggemus zijn? Verhoudingen met de duindoorn pleiten tegen een grotere vogel. Dus spreeuw, kramsvogel, zanglijster e.d. is t zeker niet. Kneu valt af door snavelvorm. Graspiep zou eventueel best kunnen maar lijkt mij nog t meest een heggemus dus.


Groet


Marc

Ciske

#10
Verhoudingen zijn altijd moeilijk. Ik ga voor juv Spreeuw.
En waarom? Geloof dat Kneu/heggemus uit te sluiten zijn door snavel en Kneu/Kramsvogel/Graspiep door tekening.

frankneijts

Citaat van: Certhia op juli 22, 2010, 06:42:44 AM
Waarom zou dit niet gewoon een heggemus zijn? Verhoudingen met de duindoorn pleiten tegen een grotere vogel. Dus spreeuw, kramsvogel, zanglijster e.d. is t zeker niet. Kneu valt af door snavelvorm. Graspiep zou eventueel best kunnen maar lijkt mij nog t meest een heggemus dus.


Groet


Marc

Helemaal mijn idee Marc!
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Timo Roeke

Lijkt mij ook een heggenmus. Door de uitgestrekte houding lijkt het vogeltje echter enigzins op een lijster.

rhianna

geen juv spreeuw,heeft totaal andere lichaamshouding en een juv spreeuw heeft gemene uitstraling deze vogel niet ik denk ook eerder aan heggemus.groetjes rhianna