Hoofdmenu

Weer een vogelkijkhut afgebrand...

Gestart door Jan vH, juli 19, 2010, 13:49:19 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jan vH

Net een paar dagen nadat ik er ben geweest is de vogelkijkhut bij inlaag Kleihoogte afgebrand...

Zie: http://www.pzc.nl/regio/zeeland/6990320/Vogelkijkhut-tot-grond-toe-afgebrand.ece
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Frank van de Putte

Triest hoor, het was de beste locatie in de regio. Hopelijk komt er snel een nieuwe voor in de plaats.
Het stond al op de planning om de hut te vervangen maar niet op deze manier..
Groetjes,

Frank van de Putte

danieq

#2
Mijn partner en ik zijn daar wel eens geweest.
Hoe is het afgebrand?

Jan vH

Ik weet niet of dat al zeker is, maar grote kans dat het brandstichting is geweest...
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Denro

Vogelkijkhutten zijn vaak een 'chill' plek voor hangjongeren die het 'stoer' vinden om na hun verblijf of iets te mollen of het in de fik te zetten  :angry:

Zo is het waarschijnlijk ook in Meinerswijk Arnhem gegaan. Ze hebben daar nu al een paar jaar een 'ijzeren' vogelkijkhut neergezet. De jongeren komen er nog steeds alleen nu staat hij er nog  :duim:

Een nadeel is dat de hut op het water staat en door al het ijzer ontstaan er heel snel trillingen die de beesten voelen.
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

ArjanH

Citaat van: denro op augustus 21, 2010, 16:26:03 PM
Vogelkijkhutten zijn vaak een 'chill' plek voor hangjongeren die het 'stoer' vinden om na hun verblijf of iets te mollen of het in de fik te zetten  >:(

Zo is het waarschijnlijk ook in Meinerswijk Arnhem gegaan. Ze hebben daar nu al een paar jaar een 'ijzeren' vogelkijkhut neergezet. De jongeren komen er nog steeds alleen nu staat hij er nog  :duim:

Een nadeel is dat de hut op het water staat en door al het ijzer ontstaan er heel snel trillingen die de beesten voelen.


De "ijzeren" vogelkijkhut in Meinerswijk vind ik met afstand de lelijkste kijkhut in Nederland die ik ken. Foeilelijk. Daarnaast ook erg onpraktisch want een telescoop opstellen kun je er door die ijzerroosters niet. Dat kun je de bouwers van deze kijkhut trouwens onmogelijk kwalijk nemen. Wel de onverlaten die het zo nodig vonden de oude kijkhut te doen afbranden.

Frank van de Putte

De fundamenten voor de nieuwe kijkhut bij de inlaag Keihoogte bij Wissenkerke zijn geplaatst zag ik vandaag.
Ze zijn er in ieder geval hard mee bezig, dus hopelijk kunnen we hier binnen kort weer terecht;

http://www.hetzeeuwselandschap.nl/nieuws.php?id=12&n=100
Groetjes,

Frank van de Putte