Blauwzwarte minimicro met lichte streepjes - EZH-bos (ZH)

Gestart door Jan Willem, juli 16, 2010, 11:08:05 AM

Vorige topic - Volgende topic

Jan Willem

Dank voor suggesties m.b.t. (familie)naam.
Met vriendelijke groet,
Jan Willem de Jong

Ben Kruijsen

Jan Willem,
dit lijkt me geen micro. Wat wel? Ik heb geen idee. Ik wacht nog even op andere reacties en anders wordt dit topic verplaatst naar Overige insecten.

henkvanwoerden

Ik zit er vermoedelijk helemaal naast, maar is dit sowieso een insect. Heeft de fotograaf het zien bewegen? Mij lijkt het een verzameling eitjes, die toevallig de vorm van een insect hebben. Maar nogmaals, misschien helemaal fout.

Groet,

Henk
Met vriendelijke groet,

Henk.

Ben Kruijsen

misschien heb je wel gelijk Henk,
het is iets heel raars. Ik meen iets van een vleugel en oogjes te zien maar dan kan ook gezichtsbedrog zijn.

Jan Willem

Bijgaand een vergroting, waarop toch duidelijk vleugelpennen te zien zijn. Gezien jullie reacties is het waarschijnlijk iets anders dan een vlinder.
Met vriendelijke groet,
Jan Willem de Jong

henkvanwoerden

Ik weet het niet. Plaats maar eens bij "Overige insecten" Wie weet komt daar de oplossing vandaan. Blijft mijn vraag, heb je het/hem daadwerkelijk zien bewegen.

Groet,

Henk.
Met vriendelijke groet,

Henk.

Jan Willem

Bedankt voor je reactie, Henk; zal na nachtrust je suggestie uitvoeren. Heb overigens geen beweging gezien.
Met vriendelijke groet,
Jan Willem de Jong

belle

Het zijn dacht ik eitjes van een soort vlieg. Een vergelijkbare foto is recent langsgekomen, maar ik kan hem niet terugvinden.    ???
Alle waarnemingen gedaan op Domaine de la Fontouret, Indre, Midden-Frankrijk, tenzij anders vermeld is.

Met vriendelijke groet,
Tjitske Lubach

http://observado.org/user/view/2721

Violet (en Remco)

Bedoelde je deze Tjitske?
Lijkt in ieder geval hetzelfde te zijn.
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl

belle

Dat is hem ja, dazeneitjes dus! Kan naar mijn idee bijna niet missen.  :)
Alle waarnemingen gedaan op Domaine de la Fontouret, Indre, Midden-Frankrijk, tenzij anders vermeld is.

Met vriendelijke groet,
Tjitske Lubach

http://observado.org/user/view/2721

henkvanwoerden

Dat topic van de dazeneitjes komt in ieder geval hééél dicht in de buurt. Mijn 1e ingeving was ook een soort eitjes.

Groet,

Henk.
Met vriendelijke groet,

Henk.

Jan Willem

Excuus voor late reactie. Erg bedankt voor jullie reacties! Onverwacht, die eitjes.
Met vriendelijke groet,
Jan Willem de Jong