Wat zijn dit?

Gestart door Zuidberg, juli 14, 2010, 20:41:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

Zuidberg


Waarde vogelkenners,


Weten jullie welke vogeltjes er op de eerste foto (links van de tureluur) en op de tweede foto (onder de tureluur) staan? (toch geen ordinaire witte kwikstaarten?)

Klopt het dat op de derde en vierde foto een zwarte ruiter staat? Of moet ik nog veel leren en zijn dit "gewoon" tureluurs? :rolleye:

Alvast bedankt voor jullie reacties.


Joost Zuidberg

Stijn E.

Hey Joost,

Leuk, foto's uit de polder die ik zo goed ken omdat het redelijk dichtbij m'n huis ligt  :blink: Maar dat terzijde  ;)

Over de 1e 2 foto's kan ik eigenlijk niks zeggen, zou je een uitsnede kunnen plaatsen? Nu zijn de vogeltjes veel te klein om er nog iets van te kunnen maken  ;)

En over de andere 2 foto's; weet je zeker dat het dezelfde vogel is? Op de 1e foto (de 3e in de lijst) meen ik namelijk een jonge Tureluur te zien en op de 2e foto (4e in de lijst) een Witgat. Misschien dat je hier ook een uitsnede van kan maken  :duim:
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Maarten Sluijter

Allevier Tureluur, de eerste twee adult en de laatste twee jonge beesten.
.

Stijn E.

Citaat van: Maarten Sluijter op juli 14, 2010, 21:03:51 PM
Allevier Tureluur, de eerste twee adult en de laatste twee jonge beesten.

Op de eerste 2 foto's gaat het om de kleinere vogeltjes onder/naast de Tureluur  ;)

Zie:
Citaat van: Zuidberg op juli 14, 2010, 20:41:15 PM
Weten jullie welke vogeltjes er op de eerste foto (links van de tureluur) en op de tweede foto (onder de tureluur) staan? (toch geen ordinaire witte kwikstaarten?)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Vincent Hart

wel witte kwikken, maar jonge vogels (van dit jaar).
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Stijn E.

#5
Citaat van: vincenthart op juli 14, 2010, 21:14:15 PM
wel witte kwikken, maar jonge vogels (van dit jaar).

Nu je het zegt  :lol:

Nog ff aan Joost:
In elk geval is het een tip om de volgende keer uitsnedes te plaatsen, vind IK toch handiger maar Vincent heeft er kennelijk minder moeite mee  B)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Maarten Sluijter

Oeps, stom van me.
Op de eerste twee foto's staan inderdaad jonge Witte Kwikken.
.

Zuidberg


Dank voor de opheldering en de tips, heren.
Joost Zuidberg