Trailcamera of iets van dien aard

Gestart door Norman, juli 11, 2010, 20:00:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

Norman

Hoi,

Ik ben voornemens om enkele zgn. trailcamera's aan te schaffen om zoogdieren te kunnen fotograferen.
Nu zijn de prijzen nogal uiteenlopend. Grofweg tussen de 200 en 500 euro voor een digitaal model met onzichtbar infraroodlicht.

Iemand tips en/of ervaringen met bepaalde modellen? Of tips waar ik op moet letten of welke modellen ik echt niet moet hebben?

Vast bedankt!!

rombout

Vriendelijke groeten
Rombout de Wijs
http://www.home.zonnet.nl/myotis2/

nielsyese

Met vriendelijke groet, Niels-Jan Dek

Rene Janssen

Dag Norman,

Momenteel zijn er eigenlijk twee opties: Een Reconyx (reageert ZEER snel, maar wel duur (350 euro ex BTW) wanneer je ze importeert uit de VS; of een Dörr Bolyguard/ Scoutguard. De laatste is niet zeer betrouwbaar, maar wel een stuk goedkoper (150 euro).

Kijk voor de grap eens op trailcampro naar de verschillen tussen de camera's, daar hebben ze veel camera's met elkaar vergeleken!


René
René Janssen

Norman

Beste René,

Bedankt voor je reactie. Kun je me een adres geven waar je die Bolyguard voor € 150,00 kunt kopen?

Rene Janssen

Dag Norman,

Voor 154 euro kon je ze bestellen bij www.top-foto.de, ik zie dat dit inmiddels weer kan. Daarnaast kan je de duurdere versie, met onhandig, waardeloos kleurenschermpje, bij www.huntingstore.nl voor een kleine 200 euro.


René
René Janssen

Norman

Beste Rene,

Bedankt voor je berichtje.

Als je de verzendkosten voor duitsland meerekend is Huntingstore.nl wellicht een beter alternatief voor 174 euro (excl. monitor).



Rene Janssen

Hey Norman,


Dahm... heb er net 28 besteld en betaald à 150; dan ben ik dus gewoon genaaid... Dat is balen, had ik dit maar eerder gelezen/ geweten... Nou ja, niets aan te doen.


René
René Janssen

Tim Asbreuk

Als je de eerste foto's hebt, zou je die dan kunnen posten. Ben wel benieuwd naar de kwaliteit.
Met vriendelijke groet,
Tim Asbreuk

Rene Janssen

Bij deze enkele foto's...
http://lh4.ggpht.com/_6BqdauuW86w/TH01kQptYQI/AAAAAAAAAUk/5lx81lEHODM/s640/IM000149.JPG
http://lh3.ggpht.com/_6BqdauuW86w/TH01kojLByI/AAAAAAAAAUo/BOldFcX9W_k/s640/IM000150.JPG
http://lh4.ggpht.com/_6BqdauuW86w/TH01k1HrBRI/AAAAAAAAAUs/kfZxzaD_GPA/s640/IM000151.JPG



Het nadeel is dat hij de belichting niet goed stuurt en enkel naar het centrum stuurt: diffusorplaatjes/ een beetje groen plastic er op plakken zou al een boel (kunnen) helpen


Als je echt iets goeds wil hebben.. koop dan Reconyx. Nooit onderbelichte of overbelichtte foto's, enorm snel, alles in te stellen... echt fijne dingen om mee te werken! De Dörr Bolyguard is goedkoop en redelijk... zeer betrouwbaar zijn ze helaas gewoonweg, iig bij vogels, gewoon niet!




René

René Janssen

Norman

Citaat van: Rene Janssen op augustus 31, 2010, 19:07:08 PM
Als je echt iets goeds wil hebben.. koop dan Reconyx. Nooit onderbelichte of overbelichtte foto's, enorm snel, alles in te stellen... echt fijne dingen om mee te werken! De Dörr Bolyguard is goedkoop en redelijk... zeer betrouwbaar zijn ze helaas gewoonweg, iig bij vogels, gewoon niet!
René

Waarom dan toch 28 Bolyguards gekocht?

Rene Janssen

Omdat er wel veel plaatsen onderzocht moeten worden en er niet voldoende budget was voor zoveel Reconyxen. Daarnaast: als een camera gejat wordt van 150 euro, dan is dat vervelend (in één jaar twee camera's kwijt), als dat gebeurd met camera's van drie keer zo veel, dan doet dat toch een beetje meer pijn...


Daarnaast: als je ze weet te lokken met vis, olie en/ of iets anders en je hoeft niet 100% alles te hebben, dan werken ze voldoende...



René
René Janssen

BartNoort

Ik ben ontzettende tevreden over de Bolyguard camera's we hebben er zes uitstaan en schieten foto na foto.
bunzing, ree, damhert, konijn, haas, bosmuis, vos , wezel, boommarter, vlaamse gaai, eekhoorn, ekster, havik met prooi. en nog veel meer.
De opstelling vergt wat meer aandacht dan de Reconix modellen, en belichting snacht is weleens lastig.
De bundel is vrij geconcentreed, maar met drie laagjes scotchtape over de leds is eea prima acceptabel.

Hij schiet minder snel en reageert trager dan Reconix, maar ik heb maar zelden alléén de achterkant van een dier, en dat was met de Moultrie modellen wel anders. Desalnietemin, een leuke camera voor een zachte prijs, als ik er daar één van kwijt is het jammer, das met de Reconix wel anders.
Bart Noort
Admin Zoogdieren & lid van
(Stichting Zoogdierenwerkgroep Zuid-Holland)

Tim Asbreuk

Als die modellen nog reageren en determinatie van bosmuis mogelijk maken moeten het zeker kwaliteit zijn. Kun je misschien ook wat foto's posten vooral de bosmuis en de wezel ben ik benieuwd naar?
Met vriendelijke groet,
Tim Asbreuk

BartNoort

Kijk maar even op mijn site www.vleermuis.org
Wezel was een filmpje, let wel even op er staan ook foto's en filmpjes tussen van Moultrie M60 cameras.
Filmpjes van bolyguard geven in het eerste frame een gele tekst met tijdsaanduiding.
Bij foto's staat de merknaam onderin.

Bart
Bart Noort
Admin Zoogdieren & lid van
(Stichting Zoogdierenwerkgroep Zuid-Holland)


Rene Janssen

Dag Norman,


Dan zijn ze bij Top-foto goedkoper...



René
René Janssen