Juffer in Alto Adige

Gestart door Pieter Stolwijk, juli 05, 2010, 22:38:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

Pieter Stolwijk

Welke juffer is dit? Ik zou uitkomen op Coenagrion hastulatum, maar die komt daar volgens de Libellen van Europa niet voor.
Biotoop: Langes Moos _ Palu Lunga, een (bijzonder) moeras - ven op 1450 meter hoogte; Gemeente Anterivo. zuidoost van Bolzano. Coƶrdinaten: 46.2955-11.3666.
Vr. groet, Pieter Stolwijk


Floristische Werkgroep Twente

JohanvantBosch

Speertjes inderdaad, leuk!
Maar over welk land hebben we het? Want dat heb je er niet bij gezet?

Pieter Stolwijk

Italiƫ, Prov. di Bolzano (= Alto Adige), comune di Anterivo (=Altrei)! Het kaartje in de Libellen van Europa lijkt dit gebied net te omsluiten.
Vr. groet, Pieter Stolwijk


Floristische Werkgroep Twente

JohanvantBosch

Ah, dank voor de uitleg. Ze zijn wel bekend uit deze hoek van Italie, maar of dit een bekende plek is, weet ik niet. In het middellandse zee atlasje ligt deze waarneming midden in vier (50 km) blokken waarvan de soort bekend is. Van de oostelijke 2 blokken zijn recente waarnemingen bekend. Van de westelijke 2 alleen oude waarnemingen. Zou je je waarneming willen invoeren op Observado? De Italiaanse libellenclub is ook (min of meer) actief op Observado.

Pieter Stolwijk

Is gebeurd! Dank voor je commentaar.
Ik zal als ik het e-mail adres kan vinden, ook de parkwachter (parco Nazionale Monte Corno (Trudner Horn) die ik gesproken heb een mededeling doen.
Vr. groet, Pieter Stolwijk


Floristische Werkgroep Twente