mooi rijtje

Gestart door hiskodevries, juli 06, 2010, 11:42:12 AM

Vorige topic - Volgende topic

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Taka

Ja, ik ben nu wel heel benieuwd waar die Dwergjuffer zat.....  ;D
(Sybe)

Jeroen Nagtegaal

Ik ook, maar zal wel Zuid-Duitsland zijn. Ik snap alleen die gele stippen niet in NL...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

nielsyese

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op juli 06, 2010, 19:02:49 PM
Ik snap alleen die gele stippen niet in NL...
Ik ook niet eigenlijk. Wat is het nut van die gele stippen?
Met vriendelijke groet, Niels-Jan Dek

M.Haverkamp

Citaat van: Taka op juli 06, 2010, 11:49:52 AM
Ja, ik ben nu wel heel benieuwd waar die Dwergjuffer zat.....  ;D

Zal ik het zeggen?


Jeroen Nagtegaal

De grove regio zal geen kwaad kunnen.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Anne Hueber †

Dat lijkt me dus niet de bedoeling.....er zit niet voor niets een embargo en vervaging op.

Jeroen Nagtegaal

Maar of er gezegd wordt of het in Zuid-Duistland, Polen of Hongarije is maakt erg weinig uit lijkt me.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Taka

Citaat van: Anne Hueber op juli 14, 2010, 22:32:37 PM
Dat lijkt me dus niet de bedoeling.....er zit niet voor niets een embargo en vervaging op.

Nou ja. Op het moment dat ik keek stond er een rijtje waarnemingen van één waarnemer uit één gebied, behalve dan een vervaagde en geanonimiseerde dwergjuffer. Hoe zinvol is dan de vervaging nog? Het kan natuurlijk een waarneming van iemand anders zijn, maar het is een goede gok om aan te nemen dat het dezelfde waarnemer was.
(Sybe)

JohanvantBosch

Citaat van: Taka op juli 15, 2010, 11:45:43 AM
Citaat van: Anne Hueber op juli 14, 2010, 22:32:37 PM
Dat lijkt me dus niet de bedoeling.....er zit niet voor niets een embargo en vervaging op.

Nou ja. Op het moment dat ik keek stond er een rijtje waarnemingen van één waarnemer uit één gebied, behalve dan een vervaagde en geanonimiseerde dwergjuffer. Hoe zinvol is dan de vervaging nog? Het kan natuurlijk een waarneming van iemand anders zijn, maar het is een goede gok om aan te nemen dat het dezelfde waarnemer was.
Daar heb je natuurlijk gelijk in, maar het is deels ook de verantwoordelijkheid van de waarnemer. Ik zou er in zo'n geval voor kiezen om zelf ook een embargo toe te passen. Niet alleen op die ene soort in dat kwetsbare gebied, maar ook op de rest van mijn waarnemingen....

Goyatlah

Wees verstandig en ga (extreme) zeldzaamheden niet aan de grote klok hangen.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's