is dit een dambordvlieg?

Gestart door Esther, augustus 12, 2006, 20:35:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

Esther

Bij mijn foto's bekijken vond ik deze vlieg, is dit een dambordvlieg?

Esther

Robert Heemskerk

Dat is erg moeilijk om te zeggen.

Dambordvlieg is één van de erg gelijkvormige soorten uit de familie Sarcophaga.
Je hebt hier dus zeker tientallen soorten van en als ik mij niet vergis zijn er ook nog andere vliegensoorten die er ook nog op lijken..

uitgaande van bovenstaande foto, hou ik het op een vlieg  :D

groet, robert

Esther

Bedankt voor je reactie :D  ik vind hem wel apart, nog nooit gezien die stippen. Tot voor kort waren vliegen altijd zwart voor me :-) Ik moet toch ook eens een huis tuin en keukenvlieg die ik in huis heb fotograferen misschien zien die er ook wel anders uit als enkel zwart  ;) Lastig dat ze altijd wegvliegen. Maar ik kan natuurlijk wel een boterham neerleggen daar komen ze altijd wel op.

Esther

Robert Heemskerk

dag Esther,

Als je nu veel soorten vliegen wilt zien, dan moet je eens op schermbloemige kijken nu.
In de tuin maar ook veel langs de berm.
Schermbloemige; Fluitekruid, peen, bereklauw, pastinaak etc. etc.
Dit zijn nu een soort 'nectar-restaurantjes' voor veel insekten.

groet, robert

Esther

Dag Robert

Ik ga zo gelijk, ik heb het geluk midden in de Rottige meente te wonen, en ben dus sinds kort op ontdekkingsreis. Met name omdat we een camera hebben gekregen met een hoge resolutie kan ik nu details zien, en nu pas zie ik via foto s verschillen in de beestjes, maar ook in bloemen. Nu is het ook de kunst om goed te leren fotograferen heb al in het topic fotografie zitten neuzen. Maar dankzij een hoge resolutiefototoestel gaat er een wereld voor me open. Pas thuis zie ik dus wat ik heb geschoten :-) Het is echt een leuke hobby.

Esther