Hoofdmenu

Potvissen 1995

Gestart door HPM, juli 02, 2010, 22:15:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

HPM

Op 12 januari 1995 spoelden ten zuiden van de Scheveningese haven drie dode Potvissen aan. Dat was even ten noordoosten van strandpaal 103, wat ter hoogte is van de Duivelandse straat.
Er staan vier meldingen van deze stranding in Waarneming.nl Twee daarvan staan een beetje in de buurt maar de de dichtsbijzijnde nog altijd meer dan een kilometer verkeerd; de twee andere staan zelfs in Kijkduin aangegeven, ongeveer drie kilometer naar het zuidwesten.
Op bijgaand kaartje heb ik de waarnemingen met een rode stip aangegeven, samen met het nummer van de waarneming. De rode pijl wijst ongeveer naar de juiste locatie, met de coordinaten. Het lijkt me goed als de waarnemingen op ongeveer de juiste plek worden gezet.

Als ik mijn foto's heb teruggevonden zal ik zelf een waarneming invoeren.

--
Groeten, Herman van der Meer

Herman van der Meer

MLANG

Done. Ik denk dat ze ingevoerd zijn toen dit nog diende te gebeuren via gebiedsnamen........... Gr. M.

HPM

Goedzo. Ik zie dat een van de waarnemers het zelf al had veranderd.
Overigens doet zich een beetje hetzelfde probleem voor bij de Potvis van de Wassenaarse Slag van 27 november 1997. De waarnemingen staan daar wel vrij dicht bij elkaar, maar desondanks staan ze
in drie kilometerhokken en in twee uurhokken. Vooral dat laatste is jammer.
De juiste plek daarvan weet ik niet.

--

Herman van der Meer

MLANG

Hallo Herman,

Een klein stukje verplaatst. Staat nu ook goed. Gr. M.

HPM

Die van Wassenaar? Prima, maar daar zie ik nog geen verschil in de hokken. Het dubbele uurhok wordt kennelijk veroorzaakt door de waarneming van Hans van Oosterhout, de meest noordelijke. Dat je die van Scheveningen had aangepast had ik gezien.

--

Herman van der Meer