nog een bosrietzanger?

Gestart door hoven, juli 04, 2010, 23:53:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

hoven

wie kan mij helpen met de determinatie?

Mvg,
ALrik
Mvg,
Alrik

GijsB

er is trouwens ook een speciaal determinatieforum voor dit soort vragen
ook dit is een gevalletje kleine karekiet/bosrietzanger wat mij betreft (misschien dat iemand anders er nog wat meer van kan maken)
Gijs

Stijn E.

Tenzij je zang hebt gehoord is het onderscheid vrijwel -zeg maar helemaal- niet mogelijk  :-\
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Fred Visscher

Dit lijkt mij eerder een fitis dan 1 van de eerder genoemden.
Vrgr Fred Visscher
Gr Fred

frankneijts

Citaat van: Stijn Eikelboom op juli 05, 2010, 18:17:14 PM
Tenzij je zang hebt gehoord is het onderscheid vrijwel -zeg maar helemaal- niet mogelijk  :-\

In elk geval niet met dit soort plaatjes natuurlijk maar dat onderscheid tussen Kleine Karekiet en Bosrietzanger op basis van uiterlijk niet mogelijk zou zijn is beslist geen wet: scherpe, goed belichte plaatjes waar de vogel niet al te klein op staat in liefst verschillende posities, bieden toch echt wel mogelijkheden om er in veel gevallen een naam op te plakken!
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Stijn E.

Citaat van: frankneijts op juli 05, 2010, 19:09:18 PM
Citaat van: Stijn Eikelboom op juli 05, 2010, 18:17:14 PM
Tenzij je zang hebt gehoord is het onderscheid vrijwel -zeg maar helemaal- niet mogelijk  :-\

In elk geval niet met dit soort plaatjes natuurlijk maar dat onderscheid tussen Kleine Karekiet en Bosrietzanger op basis van uiterlijk niet mogelijk zou zijn is beslist geen wet: scherpe, goed belichte plaatjes waar de vogel niet al te klein op staat in liefst verschillende posities, bieden toch echt wel mogelijkheden om er in veel gevallen een naam op te plakken!

Vandaar dat ik ook schrijf 'vrijwel niet' met dan tussen haakjes (streepjes) 'helemaal'  ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

hoven

Heren,

Dank voor jullie bijdrage. Helpen deze foto's wellicht?

Mvg,
Alrik
Mvg,
Alrik