Wat heb ik gespot vannacht?...

Gestart door Stefan van Ettinger, juli 04, 2010, 01:55:43 AM

Vorige topic - Volgende topic

Stefan van Ettinger

Ik heb deze avond een lamp opgesteld met laken en een bordje met stroop suiker en wat wijn. Puur omdat ik eens wilde weten of dit zou werken! Nu moet ik zeggen, opzich viel het tegen. Tips?

Maar.. ik heb wel wat dingen gespot!
Ten eerste een vlindertje (bijlage 1&2) dat lichtblauw is met open vleugels en wit/creme met gesloten. Het bleef lastig om, naast het doek, foto's te maken. Ik hoop echter wel dat ik te weten kom wat het is! Rond 12uur waargenomen. Prachtige (nacht)vlinder? Was iig snachts actief!

Ten tweede (bijlage3)een vlinder die wel iets van een huismoeder weg heeft; een uiltje?

en ten derde (bijlage4) iets waarvan ik niet weet of het uberhaupt een vlindertje is; het vloog wel als een vlinderachtig iets. Ik heb er nog wat foto's van; ze kwamen als gekke op de stroop af! Als het de determinatie helpt dan kan ik meer foto's van deze uploaden
Ik hoop dat iemand kan helpen!
Met vriendelijke groet,
Stefan van Ettinger

Stefan van Ettinger

Ik ben er achter dat het blauwe beestje wel eens een zomervlinder; zoals de spaansgroene zomervlinder zou kunnen zijn -gezien de kartelige randen en het kartelige verloop van de lichtblauwe lijn over de vleugel.
Met vriendelijke groet,
Stefan van Ettinger

Leon Olsthoorn

De eerste lijkt me inderdaad een zomervlinder, ik zou zeggen kleine zomervlinder gezien het silhouet, maar de foto is wel wat klein.

De tweede is een bladroller

De derde een schietmot
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

Stefan van Ettinger

Bedankt! Ik was er ook al achter dat de tweede geen uil was; hij leek veel meer op de door mij eerder gespotte tuinbladroller! Maar dat realiseerde ik mij pas toen ik bijna sliep.

Over die zomervlinder; zou je die dan even hier willen bekijken?
http://waarneming.nl/user/view/58277

Hier is de foto wel op goed formaat; ik heb altijd wat problemen met bijlagen hier
Met vriendelijke groet,
Stefan van Ettinger

henkvanwoerden

Kan je de foto's niet in een groter bestand uploaden, bv. 1000 Pixels. Dan zie je toch wat beter waar het om gaat.

Groet,

Henk van Woerden.
Met vriendelijke groet,

Henk.

Stefan van Ettinger

even proberen
Met vriendelijke groet,
Stefan van Ettinger

Stefan van Ettinger

Ja toch gelukt :D heahea zijn we van dat probleem ook weer af! Nu moet alleen nog even iemand zien wat voor zomervlinder het is!
Met vriendelijke groet,
Stefan van Ettinger

Leon Olsthoorn

Kleine, heeft maar een uitsteekseltje aan de achtervleugel, waar de geblokte er twee en de gevlekte er geeneen heeft.
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

Stefan van Ettinger

En dit is een tuinbladroller denk ik?
Met vriendelijke groet,
Stefan van Ettinger

Ben Kruijsen