Hoofdmenu

champignon

Gestart door knabenkraut, augustus 11, 2006, 21:21:34 PM

Vorige topic - Volgende topic

knabenkraut

Deze champignons stonden onder fijnsparren langs een pad.
Ik dacht dat de rafelige hoed me wel op weg zou helpen maar de steel en de manchet zorgen voor problemen. Is dit toch een schubbige boschampignon?
groetjes,
Dini

knabenkraut

de onderkant
groetjes,
Dini

a.houter

Veel schub zie ik niet Dini. Het is natuurlijk altijd mogelijk, maar ik denk dat je niet verder komt dan Champignon p.p.

De meeste champignons verkleuren op de een of andere manier wel bij kneuzen e/o beschadigen. Een die geel verkleurt, zoals Carbolchampinon kleurt meestal niet rood of roze en andersom. Er zijn zóveel champignons dat dit een middeltje is om het aantal kandidaten te beperken.
Hetzelfde geldt voor geur. Kenmerkende geuren zijn o.a. anijs en Carbol (Teergas).

Let ook op het model ring, beschrijf die goed.

Dit zijn enkele dingen die op z'n minst getoetst moeten worden wil je kans maken om een champignon op naam te krijgen. Elke champignon heeft zeker één maar vaak meer dubbelgangers.

@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci

knabenkraut

Hoi André

Deze foto geeft denk ik meer aan waarom ik neig naaar de schubbige boschampignon. Je hebt gelijk wat de gegevens betreft, het is gewoon te weinig voor een juiste determinatie. Hij gaat gewoon de prullenbak in.
groetjes,
Dini

a.houter

Schubbige boschampignon is meestal heel regelmatig beschubd. Vaak herken je hem dadelijk wanneer je die ziet, ook al is het voor het eerst.
Van deze kun je dat beslist niet zeggen.
Vergelijk de database maar eens. (Waarneming.nl -> zoeken).

@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci

knabenkraut

Het verschil is duidelijk.
Deze champignon zal wel nooit de juiste naam krijgen, dus wordt het ....
Bedankt voor de moeite, André.
groetjes,
Dini