nog meer met vraagtekens

Gestart door Cees Veenema, augustus 11, 2006, 20:32:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

Cees Veenema

foto 1. kan ik deze beschouwen als een parelamaniet ?
Groet,

Cees

Cees Veenema

foto 2 a diam hoed 5,5 cm groeiplaats schraal gazon.
Groet,

Cees

Cees Veenema

Groet,

Cees

Cees Veenema

#3
foto 3 a. diam hoed 5 cm. groeiplaats gemend bosje berk, eik en naaldhout, vrij nat. en zand met een bitter smaakje.
Groet,

Cees

Cees Veenema

Groet,

Cees

Cees Veenema

Groet,

Cees

a.houter

#6
Foto 1: ja, dat mag je wel aannemen.

Foto 2: één van de Kamrussula's, is zo niet te bepalen welke. Er zijn er 5 meen ik, w.o. een Stinkerd en een Scherpe.

Foto 3 e.v. : zullen voorlopig wel vraagtekens blijven, maar zijn wel russula's.

Overigens, het is de bedoeling dat je van de paddestoelen proeft. Het proeven van zand heeft weinig betekenis.
@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci

Cees Veenema

#7
O.K. Bedankt @ndre,

Als John weer mag van Ursula kan hij nog een mening geven over de russula.

haha ....   ja zo staat het er wel maar was het natuurlijk niet.
Groet,

Cees

a.houter

Er schoot me nog een toepasselijke naam te binnen:
Russula anatina - Gazonrussula, hij lijkt zelfs wat op de afbeelding die ik heb. Maar ik kan zogauw geen nadere informatie erover vinden, of je moet sterk in het Italiaans zijn.
@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci

Cees Veenema

Ja dat gaat wel, volgens mij Anthracietrussula.
Kan dat ?
Groet,

Cees

a.houter

Voor welke? Ik gaf Gazonrussula voor foto 2. Als daar meer mee wilt zul je hem moeten drogen voor John, want die is behoorlijk zeldzaam.
Foto 3 e.v. kun  je echt niets mee; daar is-ie nog veel te jong voor.
@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci

Cees Veenema

#11
De gazonrussula ( foto 2 dus na de parel ) komt uit eigen gazon ik zal zien of ik morgen nog wat stukken kan vinden. Het gazon is nou ook weer niet zo schraal dat er tientallen van staan ( stonden ).
Zeer bedankt.
Groet,

Cees

a.houter

Er staat overigens nog wel een dingetje op foto 3a wat je wel op naam kan brengen: Rickenella schwartzi - het Paarsharttrechtertje. Heb je daar wat aan?
@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci

Cees Veenema

Heel oplettend ik heb hem over het hoofd gezien.
Groet,

Cees

fungi_nl

CiteerAls John weer mag van Ursula kan hij nog een mening geven over de russula.

B) Zonder meer info laat ik mijn commentaar liever achterwege.  B)

Ik laat jou en de anderen nog weten wat ik graag wil weten van Russula's om tot een redelijk zekere determinatie te komen. (De determineertabel van de Russula's is ongeveer 59 pagina's groot. Dan begrijp je het wel denk ik. ;)  )


Cees Veenema

Ja dat is goed, er heeft inmiddels een nieuwe gazonrussula ? de kop op gestoken.
Ik wacht af.
bedankt alvast.
Groet,

Cees