Glansspreeuw?

Gestart door Debby Doodeman, juli 02, 2010, 13:41:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

Debby Doodeman

Weet iemand misschien welk type dit nu precies/ongeveer is?
Ik kreeg de foto doorgemaild en ben ook benieuwd: overleven ze lang buiten de volière totdat het winter wordt?

Groetjes,
Debby Doodeman

Jarinka

Waar is deze foto gemaakt? Nederland?
Het lijkt me een ontsnapte vogel, want hij heeft een ringetje om z'n poot. Waarschijnlijk een Blauwoorglansspreeuw Lamprotornis chloropterus).
Groeten, Jarinka Heijink

Lonnie Bregman

Sterker nog: het ìs een ontsnapte vogel. En het is ook een glansspreeuw, welke zou ik niet weten.
Groeten, Lonnie Bregman

frankmeer

Citaat van: Jarinka op juli 02, 2010, 13:49:07 PM
Waar is deze foto gemaakt? Nederland?
Het lijkt me een ontsnapte vogel, want hij heeft een ringetje om z'n poot. Waarschijnlijk een Blauwoorglansspreeuw Lamprotornis chloropterus).
Ook zonder ringetje was dit een ontsnapte vogel geweest hoor...
Frank van der Meer

Jeroen Nagtegaal

Dat de vogel ontsnapt is stond er al! Een eigen subforum was er al om te ouwehoeren...
Inderdaad een Glansspreeuw, een lastige familie. Zelf neig ik naar Purperglans (ook vanwege andere ingevoerd waarnemingen) Niet meer foto's gehad?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Debby Doodeman

Ik denk niet dat er meer foto's zijn, maar vraag het nog wel na voor de zekerheid.
Zo niet dan hou ik het wel op een purperglans met een: ?

Bedankt voor de reacties!

Groetjes,
Debby

J&L

#6
Hoi Allen,

Ik twijfel ook de een noemt hem Purper de ander weer Kaapse en op Birdpix noemen ze hem lamprotornis nitens maar dat is op waarneming weer een totaal andere vogel.
Kortom hij zit al een paar dagen in Enkhuizen.
Roze ring om de poot met nr.BL003.


frankneijts

Verwarrend hoor:
* Purper lijkt me niet: er is geen purper te zien immers... Bovendien heeft die een wat ander model.
* Lamprotornis nitens = Kaapse Glansspreeuw althans in het Engels maar in het Nl heet-ie Roodschouderglansspreeuw omdat-ie op de schouder een roodbruin 'epauletje' heeft dat heel lastig te zien is omdat er meestal andere veren overheen hangen.
Afgaande op "Starlings & Mynas" zou ik ook voor deze kiezen ('nitens' dus)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

J&L

Dankje Frank dan zat ik goed.
Daar heb ik hem ook onder vermeld.

J&L

Hoi,

Voor de liefhebbers, hier een foto van de ring.