Maandopdracht foto juli: Vogels in hun leefomgeving

Gestart door Vincent Hart, juli 02, 2010, 09:12:54 AM

Vorige topic - Volgende topic

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

stefanhageman

De link bovenaan doet het niet. Ik denk dat de punt achter .html verwijderd moet worden.  ;)
Stefan Hageman



stefanhageman

Ik heb op de Lepelaar gestemd omdat ik hem grappig vindt en je er van alles achter kunt bedenken. Zoals de Lepelaar "stout" naar achter kijkt en iets van plan lijkt te zijn met de schapen enz.  ;D  Hij is misschien niet het scherpst enz. maar dat telt voor mij niet het meest. ;)
Stefan Hageman



Jarinka

Ik heb op de Spreeuw gestemd omdat het een mooie foto is, en omdat hij een geweldig kapsel heeft :) (hybride Sturnus vulgaris x Panthera leo?). Mooie kleuren, en hij ziet er anders uit dan de standaard Spreeuw die iedereen wel eens heeft gefotografeerd.
Groeten, Jarinka Heijink

Lonnie Bregman

Het onderwerp is leefomgeving, en er zijn er maar 3 (vind ik dan) waarbij dat echt te zien is: Porseleinhoen, Baardman en Lepelaar. Daarvan vind ik de Lepelaar het origineelst (met de schaapjes enzo) dus heb ik voor die gekozen.
Groeten, Lonnie Bregman

Jan vH

Bij behoorlijk veel foto's mis ik toch de leefomgeving. De Kluut vind ik er eigenlijk weer net iets te klein op staan (lijkt mij toch wel leefomgeving), de Lepelaar vind ik wel wat hebben, maar net iets minder dan Baardman en Porseleinhoen, waarvan ik op Baardman heb gestemd. Volgens mij geen makkelijke soort om op de foto te krijgen, en met dat riet erbij is de leefomgeving er ook mooi bij. Maar ook Porseleinhoen is prachtig! Sowieso prachtige foto's allemaal!
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Robert V.T

Ik heb op Porseleinhoen gestemd, lekker geheimzinnig, typische leefomgeving, en omdat het Porseleinhoen over het algemeen moeilijk te fotograferen is. Prachtige foto!

Groeten,

Robert van Tiel

snwja3

#39
Stijn,
misschien goed om ook de maandopdracht zelf te vermelden op de site.
Nu weet ik dat niet (tenzij ik hier weer ga kijken) en weet niet waarop ik de foto's moet beoordelen.

ps. niet bedoeld als gezeur, maar probeer mee te denken er een leuke site van te maken.
Wietze Janse

Rickschonewille

#40
Ik heb op de Baardman gestemd, omdat hij samen met 2-3 andere foto's in zijn echte natuurlijke leefomgeving zit. Bij andere foto's is dat minder.

Tinok

spreeuw, juist in zijn natuurlijke omgeving nl schooieren bij de mens. En zo'n grappig perspectief met die elvis kuif. Zo had ik een spreeuw nog niet eerder gezien. Vond de merel trouwens ook een goede optie, mooi met die lichtjes in de ogen....
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

firecrest

Ik ga voor de Baardman. Mooie foto (en vogel) en in zijn typische leefomgeving.

Stijn E.

Citaat van: snwja3 op augustus 02, 2010, 10:32:40 AM
Stijn,
misschien goed om ook de maandopdracht zelf te vermelden op de site.
Nu weet ik dat niet (tenzij ik hier weer ga kijken) en weet niet waarop ik de foto's moet beoordelen.

ps. niet bedoeld als gezeur, maar probeer mee te denken er een leuke site van te maken.

Alleen maar fijn dat je meedenkt Wietze ;)
Inderdaad misschien wel handig om de opdracht erbij te zetten; scheelt een hoop heen en weer geklik ;)

Thanks  :duim:
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Stijn E.

Ik heb gestemd op de Porseleinhoen, omdat er eigenlijk geen twijfel over kan zijn dat dat z'n ultieme leefgebied is en omdat het sfeertje inderdaad erg mooi is!
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Margreet Kwh

Hallo Frisse blikkers,

ik heb gestemd op het porceleinhoen. Vond het moeilijk te kiezen, het zijn allemaal leuke foto's,  :duim: , maar de doorslag gaf dat het leefgebied er mooi op zichtbaar is en dat ik het een mooie foto vond. De huismus is mijn no. 2.

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Stijn E.

Stemmen kan nog zo'n 3 dagen, dus voor wie het nog niet gedaan heeft en nog wil doen: doe het snel!  ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

stephspreeuw

Hey Vincent,

Ik wil ook meedoen aan Frisse Blik, maar ik ben bijna 360 maanden. Maar ben nog maar ruim anderhalf jaar bezig. Mag ik dan meedoen?

Stephenie
Steph "Spreeuw" de Jong

Rickschonewille

Citaat van: stephspreeuw op augustus 07, 2010, 20:52:54 PM
Hey Vincent,

Ik wil ook meedoen aan Frisse Blik, maar ik ben bijna 360 maanden. Maar ben nog maar ruim anderhalf jaar bezig. Mag ik dan meedoen?

Stephenie

Hoe meer zielen hoe meer vreugd :D

Stijn E.

Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Vincent Hart

De uitslag:

1e Spreeuw - Stefan Hageman
2e Porseleinhoen - Rick Schonewille
3e Baardman - Gijs Baller
Grote Zilverreiger - Marije Laarhoven
5e Lepelaar - Danny Bregman
6e Huismus - Lonnie Bregman
Rotszwaluw - Jarinka Heijink
Merel - Lars Buckx
9e Kluut - Maarten Hotting

Gefeliciteerd Stefan  :duim: En bij de felicitaties meteen een vraag: Wat wordt de maandopdracht voor september?
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

stefanhageman

#52
Citaat van: Vincent Hart op augustus 09, 2010, 08:49:52 AM
De uitslag:

1e Spreeuw - Stefan Hageman
2e Porseleinhoen - Rick Schonewille
3e Baardman - Gijs Baller
Grote Zilverreiger - Marije Laarhoven
5e Lepelaar - Danny Bregman
6e Huismus - Lonnie Bregman
Rotszwaluw - Jarinka Heijink
Merel - Lars Buckx
9e Kluut - Maarten Hotting

Gefeliciteerd Stefan  :duim: En bij de felicitaties meteen een vraag: Wat wordt de maandopdracht voor september?


Dankjewel ;D (Iedereen die op me gestemd heeft natuurlijk ook) Maar was het niet zo dat de opdracht voor september door "ons allemaal" beslist moest worden en ik dus die voor oktober moet kiezen. ???  In ieder geval als het september is "Meerdere Soorten" en mocht het oktober zijn dan wordt het "Eenden, Zwanen, Ganzen(Anatidae)" omdat er dan al wat trekvogels gearriveerd zijn en ze weer een beetje op kleur zijn gekomen. Maar bovenal zijn het gewoon mijn lievelings vogels. :)


Meerdere soorten: http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=223317
                         http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=223272
                         http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=192103
                         http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=191905
Anatidae:            http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=194010
                         http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=201174
                         http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=143603
                         http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=102371

Stefan Hageman


Stijn E.

Die van Augustus hebben we met z'n allen bedacht, dat was 'vogels op vakantie' ;)
Dus dan word het 'Meerdere soorten' denk ik?! ;) Overigens een erg leuk idee Stefan  :duim:
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

stefanhageman

De opdracht die we met z'n allen bedacht hadden was deze toch "Vogels in hun leefomgeving" en "vogels op vakantie" was dan als een opdracht voor er naast en de opdracht voor Augustus was dan weer "Roofvogels". Of zie ik nu door de bomen het bos niet meer.... ???
Maar dan wordt het in ieder geval "Meerdere soorten".
Stefan Hageman


Rickschonewille

Citaat van: Stijn Eikelboom op augustus 09, 2010, 10:03:37 AM
Die van Augustus hebben we met z'n allen bedacht, dat was 'vogels op vakantie' ;)
Dus dan word het 'Meerdere soorten' denk ik?! ;) Overigens een erg leuk idee Stefan  :duim:

Augustus was roofvogels/uilen/valken, vakantie vogels kan ook al bijna niet meer omdat de vakantie zowat is afgelopen voor sommige, en de meeste mensen zijn al op vakantie geweest en gaan de laatste 1-2 weken niet meer weg.

En gefeliciteerd natuurlijk, Stefan!

Marije

Voor zover ik het heb begrepen, was het voor Augustus inderdaad Roofvogels/Uilen/Valken.


Stijn E.

Even een clear list maken dan maar  :angel:
Ik ben het zelf namelijk ook ff kwijt  :lol:

Juli: Vogels in hun leefomgeving.
Augustus: Roofvogels/Uilen.
September: Meerdere soorten.

En vogels op vakantie maar laten? ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Maarten Sluijter

Ik vond vogels op vakantie juist wel een goed idee.
.

Marije

Je kunt de vogels op vakantie ook in oktober doen, in de herfstvakantie  ;)