Hoofdmenu

vogeldagboek

Gestart door jonas D, juli 02, 2010, 07:03:24 AM

Vorige topic - Volgende topic

jonas D

Kennen jullie vogeldagboek al?
Je kan je inschrijven voor de gratis vogeldagboek per e-mail.
Vogeldagboek: Allerlei toffe verhalen over vogels,reptielen,libbellen,.... 
Eveneens schitterende foto's.
Groeten,
Jonas

jonas D

Eveneens een geluidenboek en allerlei andere nuttige informatie! :duim:
Groeten,
Jonas

Wouter van der Ham

Van Adrie de groot :)  hij maakt egt mooie foto's ;D
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

jonas D

Inderdaad en tof om al zijn verhalen en informatie te lezen.
Bedankt Adri :duim:
Groeten,
Jonas

Wouter van der Ham

kben hem trouwens een keer tegen het lijf gelopen.
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

jonas D

Tof, zou dit ook wel eens willen doen ;D maar woon helaas een beetje te ver.
Groeten,
Jonas

Rickschonewille

#6
In de winter word je echt gek van Adri de Groot... Er zit in de winter een Roerdomp bij het spookverlaat in Hazerswoude. Elke keer als ik naar die Roerdomp ging stond Adri de Groot er, zeker 6x gebeurt. Heb 1 x gehad dat ie er niet stond, en dat we normaal hebben kunnen kijken, en dus gezien :)
En ik vind het van de gekke, dat hij bij 1 dag erbij zette ( op z'n site ), U KUNT NU DONEREN AAN VOGELDAGBOEK, U KUNT 1200 ( Weet het excacte getal niet meer, maar het was i.i.g erg veel geld ) EURO DONEREN ZONDER BTW EROVER TE BETALEN. En in z'n volgende mailtje stond 't weer. En z'n reden, zoiets van ' om mooie foto's te kunnen blijven maken moet ik nieuwe spullen hebben '.

Jarinka

Hij maakt erg mooie foto's, en heeft er ook een leuk verhaal bij. Maar soms is het inderdaad wel vervelend dat hij zoveel reclame maakt in z'n mailtjes.
Groeten, Jarinka Heijink

Rickschonewille

Hiero : wat te willen schenken voor het onderhoud en de vervanging van mijn fotoapparatuur.
Op die manier blijf ik in staat om een 'mooi' Vogeldagboek te maken.


Wat ik als eerst al niet snap... waarom moet hij zijn fotoapparatuur vervangen ? Hij had de allernieuwste lenzen, camera's en extenders, en hij maakte al prachtige foto's ermee. En dan toch zet hij hier : Op die manier blijf ik in staat om een 'mooi' Vogeldagboek te maken. Hij had al spullen waar elke fotograaf kwijl van in z'n bek zou krijgen, en dan schrijft ie toch, dan blijf ik in staat om een 'mooi' vogeldagboek te maken.

Jarinka

Dat staat op de pagina Donatie.
Er staat ook het volgende: "Via Vogeldagboek zal ik melden hoe de giften besteed worden."
Die pagina is in januari 2010 voor het laatst geüpdate. Op 21 februari heb ik me ervoor aangemeld, maar heb in die 5 maanden helemaal niks gehoord over goed bestede giften. Nou kan het natuurlijk zijn dat hij begin februari vrolijk heeft verteld waar het geld naartoe ging, maar waarom doet hij dat dan niet elke paar maanden?
Groeten, Jarinka Heijink

Rickschonewille

Citaat van: Jarinka op juli 02, 2010, 08:48:10 AM
Dat staat op de pagina Donatie.
Er staat ook het volgende: "Via Vogeldagboek zal ik melden hoe de giften besteed worden."
Die pagina is in januari 2010 voor het laatst geüpdate. Op 21 februari heb ik me ervoor aangemeld, maar heb in die 5 maanden helemaal niks gehoord over goed bestede giften. Nou kan het natuurlijk zijn dat hij begin februari vrolijk heeft verteld waar het geld naartoe ging, maar waarom doet hij dat dan niet elke paar maanden?

Hij heeft een Canon 7D Gekocht, das een camera. En een nieuwe enorm dure lens ( weet niet welke )

Vincent Hart

Citaat van: Rickschonewille op juli 02, 2010, 09:01:21 AMHij heeft een Canon 7D Gekocht, das een camera. En een nieuwe enorm dure lens ( weet niet welke )
Canon 300mm F2 nog wat:
http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=106583.0.html
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Rickschonewille

Citaat van: vincenthart op juli 02, 2010, 10:31:19 AM
Citaat van: Rickschonewille op juli 02, 2010, 09:01:21 AMHij heeft een Canon 7D Gekocht, das een camera. En een nieuwe enorm dure lens ( weet niet welke )
Canon 300mm F2 nog wat:
http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=106583.0.html

Hij had volgensmij ook nog een duurdere

Sjoerd

ik hoop niet dat ie het hele forum leest ;D

ArjenDrost †

Citaat van: Rickschonewille op juli 02, 2010, 11:14:31 AM
Hij had volgensmij ook nog een duurdere
Een 300mm f/2.8 is nou niet echt een goedkope lens hoor...

Rickschonewille

Citaat van: ArjenDrost op juli 02, 2010, 16:15:08 PM
Citaat van: Rickschonewille op juli 02, 2010, 11:14:31 AM
Hij had volgensmij ook nog een duurdere
Een 300mm f/2.8 is nou niet echt een goedkope lens hoor...

Klopt, ik zeg ook niet dat ie goedkoop is. Ik zeg alleen dat ie volgensmij ook nog een hele dure 400mm lens had gekocht.

frankw

Het kan altijd duurder en beter.. Wat kostte die Canon 1000mm oid ook weer eens? een halve ton? :rolleye:

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: frankw op juli 03, 2010, 10:25:41 AM
Het kan altijd duurder en beter.. Wat kostte die Canon 1000mm oid ook weer eens? een halve ton? :rolleye:
Wellicht bedoelde  je die 1200mm, is dacht ik zo rond de 70.000, maar maakt wel leuke foto's
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

ArjenDrost †

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op juli 03, 2010, 12:59:53 PM
Citaat van: frankw op juli 03, 2010, 10:25:41 AM
Het kan altijd duurder en beter.. Wat kostte die Canon 1000mm oid ook weer eens? een halve ton? :rolleye:
Wellicht bedoelde  je die 1200mm, is dacht ik zo rond de 70.000, maar maakt wel leuke foto's
Volgens mij wordt die niet meer gemaakt :)

GijsB

Gijs

BramtK

Citaat van: Rickschonewille op juli 02, 2010, 08:24:14 AM
In de winter word je echt gek van Adri de Groot... Er zit in de winter een Roerdomp bij het spookverlaat in Hazerswoude. Elke keer als ik naar die Roerdomp ging stond Adri de Groot er, zeker 6x gebeurt. Heb 1 x gehad dat ie er niet stond, en dat we normaal hebben kunnen kijken, en dus gezien :)

Niet mijn deel van het forum, maar dit is toch wel een behoorlijke beschuldiging. Jij zegt dat, omdat een andere vogelaar ter plekke was, jij de vogel niet hebt gezien. Hoe kwam dat dan? Je doet het voorkomen alsof dat aan de vogelaar in kwestie lag. Verklaar je nader, zou ik zeggen.
Groeten,

Bram ter Keurs

Robertmeer

Ik denk ook niet slim is om zulke dimgen op een openbaar forum te zetten.
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Rickschonewille

#22
Citaat van: BramtK op juli 03, 2010, 15:04:14 PM
Citaat van: Rickschonewille op juli 02, 2010, 08:24:14 AM
In de winter word je echt gek van Adri de Groot... Er zit in de winter een Roerdomp bij het spookverlaat in Hazerswoude. Elke keer als ik naar die Roerdomp ging stond Adri de Groot er, zeker 6x gebeurt. Heb 1 x gehad dat ie er niet stond, en dat we normaal hebben kunnen kijken, en dus gezien :)

Niet mijn deel van het forum, maar dit is toch wel een behoorlijke beschuldiging. Jij zegt dat, omdat een andere vogelaar ter plekke was, jij de vogel niet hebt gezien. Hoe kwam dat dan? Je doet het voorkomen alsof dat aan de vogelaar in kwestie lag. Verklaar je nader, zou ik zeggen.

Je moet bij een Roerdomp in de auto zitten, en der is daar maar plaats voor 1 auto, dus als er iemand staat, kan je er niet staan, of je moet uit de auto gaan, maar dan zie je weinig :) . Het is ook een beetje dom om hier verwijten te gaan maken, sorry daarvoor. Maar ik vind wel, toen die roerdomp daar zat, was het een nieuwe soort voor me, en elke keer als je na schooltijd gaat, staat er een auto die minstens 2 uur blijft staan. En als je al ruim 100 foto's hebt van die roerdomp, waar ik kwijl van in m'n bek krijg, denk ik ook zo van.. laat iemand anders het ook eens proberen. Ik heb em daarna een keer heel erg vroeg in de ochtend gezien, toen er gelukkig nog niemand was.

Robertmeer

Citaat van: Rickschonewille op juli 03, 2010, 20:37:17 PM
Citaat van: BramtK op juli 03, 2010, 15:04:14 PM
Citaat van: Rickschonewille op juli 02, 2010, 08:24:14 AM
In de winter word je echt gek van Adri de Groot... Er zit in de winter een Roerdomp bij het spookverlaat in Hazerswoude. Elke keer als ik naar die Roerdomp ging stond Adri de Groot er, zeker 6x gebeurt. Heb 1 x gehad dat ie er niet stond, en dat we normaal hebben kunnen kijken, en dus gezien :)

Niet mijn deel van het forum, maar dit is toch wel een behoorlijke beschuldiging. Jij zegt dat, omdat een andere vogelaar ter plekke was, jij de vogel niet hebt gezien. Hoe kwam dat dan? Je doet het voorkomen alsof dat aan de vogelaar in kwestie lag. Verklaar je nader, zou ik zeggen.

Je moet bij een Roerdomp in de auto zitten, en der is daar maar plaats voor 1 auto, dus als er iemand staat, kan je er niet staan, of je moet uit de auto gaan, maar dan zie je weinig :) . Het is ook een beetje dom om hier verwijten te gaan maken, sorry daarvoor. Maar ik vind wel, toen die roerdomp daar zat, was het een nieuwe soort voor me, en elke keer als je na schooltijd gaat, staat er een auto die minstens 2 uur blijft staan. En als je al ruim 100 foto's hebt van die roerdomp, waar ik kwijl van in m'n bek krijg, denk ik ook zo van.. laat iemand anders het ook eens proberen. Ik heb em daarna een keer heel erg vroeg in de ochtend gezien, toen er gelukkig nog niemand was.
Afgelopen winter vlakbij ons huis ook een Roerdomp en hier ook op enkele meters afstand met meerdere mensen (en niet vanuit een auto) prachtig de vogel kunnen bekijken. Af en toe kwam de vogel zelfs langs ons lopen, dus op zich hoef je niet vanuit de auto te kijken. Als je de vogel maar niet verstoord!
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

BramtK

Aha, nu is in ieder geval duidelijk wat je precies bedoelde (en dat je je daar misschien een beetje aan hebt geïrriteerd, is niet onbegrijpelijk)... ;)
Groeten,

Bram ter Keurs

Rickschonewille

Citaat van: Robertmeer op juli 03, 2010, 21:41:15 PM
Citaat van: Rickschonewille op juli 03, 2010, 20:37:17 PM
Citaat van: BramtK op juli 03, 2010, 15:04:14 PM
Citaat van: Rickschonewille op juli 02, 2010, 08:24:14 AM
In de winter word je echt gek van Adri de Groot... Er zit in de winter een Roerdomp bij het spookverlaat in Hazerswoude. Elke keer als ik naar die Roerdomp ging stond Adri de Groot er, zeker 6x gebeurt. Heb 1 x gehad dat ie er niet stond, en dat we normaal hebben kunnen kijken, en dus gezien :)

Niet mijn deel van het forum, maar dit is toch wel een behoorlijke beschuldiging. Jij zegt dat, omdat een andere vogelaar ter plekke was, jij de vogel niet hebt gezien. Hoe kwam dat dan? Je doet het voorkomen alsof dat aan de vogelaar in kwestie lag. Verklaar je nader, zou ik zeggen.

Je moet bij een Roerdomp in de auto zitten, en der is daar maar plaats voor 1 auto, dus als er iemand staat, kan je er niet staan, of je moet uit de auto gaan, maar dan zie je weinig :) . Het is ook een beetje dom om hier verwijten te gaan maken, sorry daarvoor. Maar ik vind wel, toen die roerdomp daar zat, was het een nieuwe soort voor me, en elke keer als je na schooltijd gaat, staat er een auto die minstens 2 uur blijft staan. En als je al ruim 100 foto's hebt van die roerdomp, waar ik kwijl van in m'n bek krijg, denk ik ook zo van.. laat iemand anders het ook eens proberen. Ik heb em daarna een keer heel erg vroeg in de ochtend gezien, toen er gelukkig nog niemand was.
Afgelopen winter vlakbij ons huis ook een Roerdomp en hier ook op enkele meters afstand met meerdere mensen (en niet vanuit een auto) prachtig de vogel kunnen bekijken. Af en toe kwam de vogel zelfs langs ons lopen, dus op zich hoef je niet vanuit de auto te kijken. Als je de vogel maar niet verstoord!

Hiero bij die Roerdomp, kwam als hij een mens zag ongeveer 30 minuten niet uit het riet. We hebben 1x 2 uur buiten op een bankje gaan zitten bij die Roerdomp, maar toen kwam ie er niet uit ( Dus dat hebben we toen ook niet meer geprobeerd )