Hoofdmenu

Najaar 2010

Gestart door firecrest, juli 01, 2010, 21:21:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gideon Vreeman

gefeliciteerd!

Citaat van: frankw op augustus 26, 2010, 17:22:10 PM
Wij hebben gisteren de 25.000ste roofvogel (een Bruine Kiekendief) over de telpost gehad. :duim: Joehoe! ;)
Gideon Vreeman


Jochem van de Kamp

De eerste goeie avond is geweest zo te zien!!!
http://trektellen.nl/trektelling.asp?telpost=31&land=1&site=0&taal=1
70 purperreigers, 86 blauwe reigers en een visarend!!
Jochem van de Kamp

GertJ

Citaat van: Gideon Vreeman op augustus 26, 2010, 18:28:21 PM
gefeliciteerd!

Citaat van: frankw op augustus 26, 2010, 17:22:10 PM
Wij hebben gisteren de 25.000ste roofvogel (een Bruine Kiekendief) over de telpost gehad. :duim: Joehoe! ;)
Gefeliciteerd.
En tof dat de belevenissen nu ook te volgen zijn op trektellen.nl!



Groet Gert Jager

Thijs Fijen

Thijs Fijen

Gideon Vreeman

hou die oostenwind vast voor komend weekend :duim:
Gideon Vreeman

JohanvantBosch

Het gaat lekker bij Westkapelle vandaag:
http://www.trektellen.nl/trektelling.asp?telpost=3&land=1&site=0&taal=1

Die langstrekkende Breedbekstrandloper verbaast me alleen een beetje - invoerfout?  ???

Gerard Troost

Citaat van: JohanvantBosch op augustus 30, 2010, 09:59:47 AM
Het gaat lekker bij Westkapelle vandaag:
http://www.trektellen.nl/trektelling.asp?telpost=3&land=1&site=0&taal=1

Die langstrekkende Breedbekstrandloper verbaast me alleen een beetje - invoerfout?  ???
Na 9.30 was de pap wel op. Breedbek geen invoerfout, samen met 2 bontbekken vlak achterlangs de telpost; terwijl we net stonden uit te blazen van een fraaie Kleinste Jager die op recht over telpost kwam (dus uit het binnenland de zee op). Eerste Breedbek voor Walcheren!
Nicolas Selosse mailt nog:
"
Op 10.30 vandaag al 270 Kleine jagers op Cap Gris-nez !
Nicolas  " zie hier: http://www.trektellen.nl/trektelling.asp?telpost=148&site=0&land=3&taal=1&datum=20100830
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

stefanhageman

Hier in Tiel en omgeving komen de eerste Smienten ook al weer langzaam binnengevallen. Gisteren had ik er 4 en eergisteren 12 overvliegend.
Misschien dat ze zich bij het broedpaar(3 jongen) in de uiterwaarden gaan aansluiten.
Stefan Hageman


BramtK

Citaat van: gtroost op augustus 30, 2010, 10:52:54 AM
Na 9.30 was de pap wel op. Breedbek geen invoerfout, samen met 2 bontbekken vlak achterlangs de telpost; terwijl we net stonden uit te blazen van een fraaie Kleinste Jager die op recht over telpost kwam (dus uit het binnenland de zee op). Eerste Breedbek voor Walcheren!

Wat een boel Kleinste jagers bij Westkapelle. En dat met noord-noordwestelijke wind. Ik ben aanstaand weekend in die omgeving, maar voorlopig ziet het er voor zeetrek niet zo goed uit. Waar moet ik in Westkapelle qua windrichting op hopen, Gerard?

Groeten,

Bram ter Keurs

Folkert Jan

Citaat van: BramtK op augustus 30, 2010, 14:59:15 PM
Citaat van: gtroost op augustus 30, 2010, 10:52:54 AM
Na 9.30 was de pap wel op. Breedbek geen invoerfout, samen met 2 bontbekken vlak achterlangs de telpost; terwijl we net stonden uit te blazen van een fraaie Kleinste Jager die op recht over telpost kwam (dus uit het binnenland de zee op). Eerste Breedbek voor Walcheren!

Wat een boel Kleinste jagers bij Westkapelle. En dat met noord-noordwestelijke wind. Ik ben aanstaand weekend in die omgeving, maar voorlopig ziet het er voor zeetrek niet zo goed uit. Waar moet ik in Westkapelle qua windrichting op hopen, Gerard?

Is NNW niet juist goeie wind voor zeetrek?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

firecrest

Citaat van: rnbflavour op augustus 30, 2010, 15:14:52 PM
Citaat van: BramtK op augustus 30, 2010, 14:59:15 PM
Citaat van: gtroost op augustus 30, 2010, 10:52:54 AM
Na 9.30 was de pap wel op. Breedbek geen invoerfout, samen met 2 bontbekken vlak achterlangs de telpost; terwijl we net stonden uit te blazen van een fraaie Kleinste Jager die op recht over telpost kwam (dus uit het binnenland de zee op). Eerste Breedbek voor Walcheren!

Wat een boel Kleinste jagers bij Westkapelle. En dat met noord-noordwestelijke wind. Ik ben aanstaand weekend in die omgeving, maar voorlopig ziet het er voor zeetrek niet zo goed uit. Waar moet ik in Westkapelle qua windrichting op hopen, Gerard?

Is NNW niet juist goeie wind voor zeetrek?
Lijkt mij wel ja!


Overigens is Westkapelle niet de enige post met een leuke dag, ook op Cap Griz Nez en Gatteville is een hoop leuks gezien!

BramtK

Nou... Volgens mij kan je niet zonder meer stellen dat nnw goed is voor zeetrek, ik geloof dat dat enigszins afhankelijk is van de zeetrektelpost in kwestie. Daarom zou ik het graag van Gerard horen (of iemand anders met ervaring op Westkapelle). ;)
Groeten,

Bram ter Keurs

Steven Wytema

Citaat van: BramtK op augustus 30, 2010, 14:59:15 PM
Citaat van: gtroost op augustus 30, 2010, 10:52:54 AM
Na 9.30 was de pap wel op. Breedbek geen invoerfout, samen met 2 bontbekken vlak achterlangs de telpost; terwijl we net stonden uit te blazen van een fraaie Kleinste Jager die op recht over telpost kwam (dus uit het binnenland de zee op). Eerste Breedbek voor Walcheren!

Wat een boel Kleinste jagers bij Westkapelle. En dat met noord-noordwestelijke wind. Ik ben aanstaand weekend in die omgeving, maar voorlopig ziet het er voor zeetrek niet zo goed uit. Waar moet ik in Westkapelle qua windrichting op hopen, Gerard?
Bram, ik zou komend weekend eerder focussen op De Nolle, met die aanstaande oostenwind.
Steven Wytema


BramtK

Ik vrees dat je gelijk hebt, Steven, maar ik hoop dat die wind nog wat anders gaat doen. Weekend had namelijk een bepaald doel...  :-\
Groeten,

Bram ter Keurs

Adri Clements

NW is voor zeetrek gewoon het beste.
En op de genoemde plekken erg mooie aantallen voor augustus. 8 kleinste jagers staat op een landelijke gedeelste 2e plaats, na 10 exx op 31 aug 2007. Grote jager ook 2e plaats in augustus, Breedbek staat als 6e trekker op trektellen.nl
Misschien morgen nog een staartje?

Voorspellingen in 2e helft van de week oostenwind, ziet er beter uit voor (goede) rovertrek.
Groeten, Adri Clements
Telpost Schor van Sint-Annaland
Mijn waarnemingen + Foto's

Gerard Troost

Tja... voorspellen wat goed is...
Deze ZW4-> ZW2 telling bijvoorbeeld http://www.trektellen.nl/trektelling.asp?telpost=3&land=1&site=0&datum=20080910&taal=1 is toch ook best aardig...

Het beste is gewoon lekker weinig wind en mooi weer. Maar N1 is ook leuk: http://www.trektellen.nl/trektelling.asp?telpost=3&land=5&site=0&datum=20050911&taal=1
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

BramtK

Nou, dan ga ik gewoon toch over zee zitten kijken met die oostenwind. ;)
Groeten,

Bram ter Keurs

Rikstar

pfff, 8 kleinste jagers en maar 10 kleine jagers.
Gaat toch aan mijzelf twijfelen of er tussen mijn kleine jagers die ik vandaag heb gezien toch geen zekere kleinste zaten :(  ik had zelf 12 kleine, 1 mogelijke kleinste en 2 jager spec, maar sommige kleine jagers zaten helaas vrij ver weg dus determinatiefouten met kleinste is zo gemaakt :( 
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

Vincent Hart

Gezien je verhaal hoeft het aantal zekere kleinste jagers niet omhoog, maar het aantal jagers spec. misschien wel?

M.a.w.: Als je door de soortverhouding op een andere telpost aan het twijfelen gebracht wordt over je determinatie, dan is 'determinatie zeker' misschien meer gebaseerd op de door jouw verwachte soort dan op kleedkenmerken?
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Yeronimo

Citaat van: Gideon Vreeman op augustus 30, 2010, 09:52:13 AM
hou die oostenwind vast voor komend weekend :duim:

Volgens mij blijft het nu telkens noorderwind. Ik kan me vergissen.
Word in ieder geval kou lijden op de tellocatie hier...
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

HPM

Citaat van: Yeronimo op augustus 30, 2010, 20:15:58 PM
Citaat van: Gideon Vreeman op augustus 30, 2010, 09:52:13 AM
hou die oostenwind vast voor komend weekend :duim:

Volgens mij blijft het nu telkens noorderwind. Ik kan me vergissen.
Word in ieder geval kou lijden op de tellocatie hier...

Tegen het eind van de week gaat hij waarschijnlijk naar oost.

--
Groeten,  Herman van der Meer

Herman van der Meer

BramtK

Nee, dat gaat 'ie niet!
Groeten,

Bram ter Keurs

Folkert Jan

"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Yeronimo

Klopt dat hij naar oost draait. Maar dat is nog een heel eind verder. Dat veranderd denk ik nog wel ben ik bang. Verder ook een hoop neerslag staat erbij wat een beetje balen is.
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

HPM

Als dat hogedrukgebied zich een beetje normaal gedraagt zal de wind toch echt naar oost gaan.

--
Groeten, Herman van der Meer


Herman van der Meer

Gerard Troost

Citaat van: Yeronimo op augustus 30, 2010, 22:11:35 PM
Klopt dat hij naar oost draait. Maar dat is nog een heel eind verder. Dat veranderd denk ik nog wel ben ik bang. Verder ook een hoop neerslag staat erbij wat een beetje balen is.

OOST EN REGEN  :o  en ik ben weer eens in het buitenland  :'(
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

henkjanvdkolk

Citaat van: gtroost op augustus 30, 2010, 22:20:42 PM
Citaat van: Yeronimo op augustus 30, 2010, 22:11:35 PM
Klopt dat hij naar oost draait. Maar dat is nog een heel eind verder. Dat veranderd denk ik nog wel ben ik bang. Verder ook een hoop neerslag staat erbij wat een beetje balen is.

OOST EN REGEN  :o  en ik ben weer eens in het buitenland  :'(

Het lijkt juist stralend weer te worden en (helaas) geen regen...
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

Folkert Jan

Regen??

dan vliegt het lager of zo?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Rein Genuït

Citaat van: Yeronimo op augustus 30, 2010, 22:11:35 PM
Klopt dat hij naar oost draait. Maar dat is nog een heel eind verder. Dat veranderd denk ik nog wel ben ik bang. Verder ook een hoop neerslag staat erbij wat een beetje balen is.

Ik heb geen idee waar je die regen vandaan haalt er is niks dat daar op wijst,
wind gaat oost met hogedruk gebied ten westen of boven ons hoofd en daar regent
het zelden uit (die hoek)
Coming soon! Something profound and Interesting in this space! Stay tuned!

Groet, Rein

Kijk ook eens op mijn blog

https://keeponbirding.blogspot.nl

of naar mijn foto's

https://www.flickr.com/photos/reinder_genuit/