Mandarijneend huisvesten

Gestart door stefanhageman, juli 01, 2010, 14:22:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

stefanhageman

Een vriend/kennis van mij heeft een overschot Mandarijneenden(2),liever gezecht ze dachten dat ze een gesteriliseerde mannelijke Mandarijneend hadden gekocht wat dus niet bleek, in de vijver zwemmen en die willen ze dus in de natuur dumpen/loslaten. Maar omdat ik daar tegen ben heb ik nu gezegd dat ik ze misschien wil overnemen en bij ons thuis in de vijver te huisvesten zou dat veel zin hebben of toch die mensen de gang laten gaan en ze vrijlaten? Wat lijkt jullie de meest verstandelijke keuze?


Ik weet dat dit niet echt een geschikte plek voor zo'n vraag is maar ik wel een paar meningen horen voordat ik eraan begin.
Stefan Hageman


joostheeremans

Heb je jouw kennis erop gewezen dat het loslaten van mandarijneenden strafbaar is?
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

stefanhageman


Citaat van: joostheeremans op juli 01, 2010, 14:44:29 PM
Heb je jouw kennis erop gewezen dat het loslaten van mandarijneenden strafbaar is?

Ja, ik wist dat het strafbaar is en bovendien vind ik het faunavervalsing van het hoogste niveau. Verkopen lukt ze niet want er staan al zo veel Mandarijneenden te koop. Bovendien hebben ze al 1 maand op marktplaats gestaan waarop ze geen enkele reactie gehad hebben. Ik weet er dan ook best veel van omdat ik daar in de vakantie ook al werk door ze te voeren enzovoort. Dus ik weet al hoe ze te huisvesten zijn, wat ze eten enzovoort.
Stefan Hageman


Harm058

Werkt 'gratis af te halen'  dan niet op Marktplaats?
Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden


stefanhageman

Citaat van: Harm058 op juli 01, 2010, 18:08:57 PM
Werkt 'gratis af te halen'  dan niet op Marktplaats?


Bedankt voor de tip er was gelijk een beller geweest en nu zijn ze er van af. Binnen 3 uur waren ze al gebeld. :o
Dat is denk ik ook het beste voor de eenden. Overmorgen(Zondag) worden ze opgehaald. Zo'n overschot als wat zij hadden zal ook wel de oorzaak zijn van het voorkomen van de Mandarijneend in Nederland.
Stefan Hageman


Mimino

En dan nu kijken op het internet in welk restaurant Mandarijneend op het menu is gekomen...(Peking-style)
:angel:

Met vriendelijke groet,
Peter Valk a.k.a. Mimino
Moskou, Rusland

http://www.flickr.com/photos/miminostudio/
http://www.facebook.com/peter.valk#!/profile.php

stefanhageman

Helaas smaken ze niet zo lekker althans volgens de BBC.              " Mandarin ducks in Britain are the descendants of captive-bred ducks which escaped or were deliberately released. Mandarins are one of the few duck species which are not hunted for food - apparently they taste really bad!"   
Stefan Hageman