Welke paddestoel is dit geweest?

Gestart door boogey55, augustus 10, 2006, 21:05:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

boogey55

Groet, Pim Frijling
Wolvega

Arno van Stipdonk

Dit is een inktzwam. Echter zijn er ruim 100 soorten inktzwammen waardoor het  een zeer moeilijke groep is. Dus meer dan Coprinus spec. kan ik hier niet van maken.

boogey55

CiteerDit is een inktzwam. Echter zijn er ruim 100 soorten inktzwammen waardoor het  een zeer moeilijke groep is. Dus meer dan Coprinus spec. kan ik hier niet van maken.
Dat is toch een stukje verder. Ik was al aan het twijfelen of het er een was.  :duim:  
Groet, Pim Frijling
Wolvega

Cees Veenema

Even voor Arno Pim,

Ik zie nogal wat koeiemest dit in combinatie met de kleur van de steel misschien een heel oude vlekplaat ?
Groet,

Cees

Arno van Stipdonk

#4
Ik kan er niks anders van maken dan een inktzwam. Zover ik weet zijn dat de enige zwammen die zo zwart worden en zich opkrullen zoals op deze foto.

boogey55

CiteerEven voor Arno Pim,

Ik zie nogal wat koeiemest dit in combinatie met de kleur van de steel misschien een heel oude vlekplaat ?
Kleur van de steel klopt wel.....  :huh:  :(  :unsure:  
Groet, Pim Frijling
Wolvega

Arno van Stipdonk

Tja, misschien vergis ik me wel. Maar het is ook wel een erg oud zwammetje waardoor determinatie eigenlijk niet meer te doen is. Misschien kun je deze het beste gewoon laten voor wat ie is.

Cees Veenema

Hallo Pim,

Als je in de gelegenheid bent om een natuurgebiedje te bezoeken waar koeien grazen heb je volop kans om op dit moment in ieder geval vlekplaten tegen te komen. Ben het met Arno eens wat jou wn. betreft.
Er valt weinig van te bakken.
Groet,

Cees

knabenkraut


Hallo Pim,

Mijn eerste ingeving was ook een inktzwam.
groetjes,
Dini

Cees Veenema

Hallo Pim,

Rationeel bekeken? denk ik bij nader inzien ook inktzwam.
Groet,

Cees

a.houter

CiteerC. Veenema:  Er valt weinig van te bakken

Hoeft ook niet meer...zo te zien is-ie al een keer gebakken. :rolleyes:  
@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci