van tussen de heide

Gestart door Cees Veenema, augustus 10, 2006, 21:03:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

Cees Veenema

Groet,

Cees

Cees Veenema

Groet,

Cees

Cees Veenema

Groet,

Cees

Cees Veenema

foto 4 en deze stond er ook nog bij.
Groet,

Cees

a.houter

#4
Ik denk dat we hier weer te maken hebben met Collybia dryophila - Eikenbladzwammetje. Daarbij ga ik even uit van de afmetingen; vrij klein t.o.v. ander Collybia's.
@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci

Cees Veenema

Hallo @ndre,

doorsnee hoed was 3 a 3,5 cm. dat vind ik nogal aardig wat voor een Eikenbladzwammetje.
Groet,

Cees

a.houter

Kan best hoor, 5  en 6 cm doorsnede wordt ook wel opgegeven. Als een paddestoel vocht opneemt kan-ie behoorlijk in omvang toenemen.

Doorslaggevend voor mij is het lichtere randje aan de hoed.
@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci

Cees Veenema

#7
O.K. Bedankt @ndre met al die regen waren ze flink verzadigd.
Ik ga er een Eikenbladzwammetje van maken.
Vond ook nog een megacollybia met een doorsnee van 18 cm. dat was dus ook al een mega megacollybia..
Groet,

Cees