welke wants (B) ?

Gestart door harry60, juni 28, 2010, 13:11:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

harry60

Deze zat in een dennenboom, nu staan er in deze omgeving erg weinig dennen dus hopelijk heb ik een soort gevonden die ik nog niet ben tegen gekomen hier in Belgie.
Heeft iets weg van Psallus ambiguus, die ik al eens eerder heb gevonden hier.

Foto niet optimaal scherp maar er is misschien nog wat van te maken?

BVD voor reactie
Harry

M.Vr.Gr. Harry de Koning

thijsdegraaf

Ik denk, dat je richting Heterocordylus moet zoeken Harry.

Groet, Thijs

harry60

De Heterocordylus tibialis zou het dan kunnen zijn maar dat denk ik ook weer niet de poten van die soort zijn geheel zwart en ook behaard zoals de dekschilden.
Deze soort is ook wat korter en breder dan deze op de foto hierboven.

Maar bedankt voor het meedenken, we zullen op Berend moeten wachten.

Gr harry

M.Vr.Gr. Harry de Koning

thijsdegraaf

Ik zit eerder aan Heterocordylus leptocerus te denken. Maar je hebt gelijk. We kunnen beter op Berend wachten.  :)
Voor dit soort wantsen kijk ik meestal eerst hier. http://www.miridae.dk/fotoplanche.htm

Thijs

Berend Aukema

Atractotomus cf magnicornis, op de foto niet uit te maken of het A. magnicornis of A. parvulus is. Beide leven op coniferen, A. magnicornis doorgaans op sparren en A. parvulus op dennen.

harry60

Ik zal nog een keer terug moeten dan om nog een paar fotos te maken en het gaat om de antenne wat het verschil maakt heb ik gelezen

Hartelijk dank voor de uitleg Berend, en voer hem in als een onzekere. A magnicornis

Harry
M.Vr.Gr. Harry de Koning

Berend Aukema

Vang hem en stuur hem op!

harry60

Ik ben inmiddels weer terug in Nederland en ga 9 Juli weer een weekend naar Belgie ik zal dan een poging wagen om deze weer te vinden en te vangen.

Gr Harry
M.Vr.Gr. Harry de Koning