Aantal korhoenders Salland

Gestart door jessesven, april 10, 2005, 19:35:03 PM

Vorige topic - Volgende topic

jessesven

Weet nu iemand heoveel hanen er dit jaar in Salland zijn gezien? Ik zag  in ieder geval nu een melding van 9 hanen maar ik hoop dat het er meer dan 15 gaan worden. Er zal wel rond 30 april integraal geteld gaan worden maar wie heeft er nu al een idee, zijn het er meer of minder dan vorig jaar?

BWoets

Met vriendelijke groet,
Bob Woets

jessesven

Het zal toch mooi zijn vind je ook niet? Dan redt de soort het hier misschien wel, wellicht slaat het soortbeschermingsplan goed aan: 3 jaar gelden 8, daarna 14, vorig jaar 15 hanen en misschien....

Jan-Pieter

Om even een andere weg in te slaan als het mag.
Op de Hoge Veluwen is 15 vierkante Kilometer Korhoen klaar gemaakt. Er worden Korhoenders van Oost Europa ingevoerd. Vogelbescherming stemde schoorvoetend in (dna vervuiling) en andere organisaties zijn vierkant tegen. Om alles goed te laten verlopen wordt het eerste jaar elke vos die er gezien wordt neer geknalt. De havikken in de buurt mogen blijven want dat zijn er niet al te veel.
Ben ik nou gek of is dit allemaal een beetje krom?

JP

jessesven

Jan Pieter, hier hebben we het al over gehad, Het is in ieder geval een ander topic.

Laten we het hier hebben over onze eigen korhoenders en op een ander topic over de voor- en tegens van introducties.

Accoord?

Jan-Pieter

Ja prima hoor. Ik open toch met een open vraag. Ik heb dat andere topic blijkbaar gemist.

JP

Jan-Pieter

gevonden!! en je hebt helemaal gelijk.

JP