Wat zou dit zijn?

Gestart door Ricogeraerts, juni 26, 2010, 21:40:45 PM

Vorige topic - Volgende topic

hdeheer

Citaat van: vincenthart op juli 02, 2010, 01:30:12 AM
Herman, met alle respect: Je moet wel een redelijk lage dunk hebben van de admins van waarneming.nl als je ervan uitgaat dat er twee (nu drie ;) ) geen fitis/tjiftjaf van een grauwe vliegenvanger kunnen onderscheiden.

Ik heb een ontzettend hoge dunk van jullie, alleen soms is het nodig om jullie's argumenten te ontlokken, want die komen vaak pas later los in de discussie. Overigens die opmerking over Nachtegaal van mij slaat inderdaad als ... op dirk.
Ben nog steeds benieuwd naar die dijdikte, die je als vogelspotter bijna nooit te zien krijgt. Mensen die ringen of mensen met opgezette vogels (fitis, tjiftjaf en/of Grauwe vliegenvanger reageer s.v.p.
Het viel mij echt op bij aangereden vliegenvangers hoe dik die dijen zijn!
HOOGACHTEND,
Herman de Heer

BramtK

Citaat van: BramtK op juli 02, 2010, 09:53:12 AM
'Dijendikte' lijkt mij in dit geval niets bijzonders.

Ik heb de vier genoemde soorten in handen gehad, maar vond het de eerste keer niet nodig dat te noemen.
Groeten,

Bram ter Keurs

HPM

Citaat van: hdeheer op juli 08, 2010, 15:35:50 PM
]...]
Ben nog steeds benieuwd naar die dijdikte, die je als vogelspotter bijna nooit te zien krijgt. Mensen die ringen of mensen met opgezette vogels (fitis, tjiftjaf en/of Grauwe vliegenvanger reageer s.v.p.
Het viel mij echt op bij aangereden vliegenvangers hoe dik die dijen zijn!

Er lopen op dit forum meerder ringers rond. Ala dijdikte een kenmerk is zal je dat ongetwijfeld horen
en dan staat het ook wel in de vogelgidsen.
Overigens denk ik niet dat je de dij bedoelt want die kan je niet zien.

--
Groeten, Herman van der Meer


Herman van der Meer

frankneijts

Citaat van: hdeheer op juli 08, 2010, 15:35:50 PM
Citaat van: vincenthart op juli 02, 2010, 01:30:12 AM
Herman, met alle respect: Je moet wel een redelijk lage dunk hebben van de admins van waarneming.nl als je ervan uitgaat dat er twee (nu drie ;) ) geen fitis/tjiftjaf van een grauwe vliegenvanger kunnen onderscheiden.

Ik heb een ontzettend hoge dunk van jullie, alleen soms is het nodig om jullie's argumenten te ontlokken, want die komen vaak pas later los in de discussie. Overigens die opmerking over Nachtegaal van mij slaat inderdaad als ... op dirk.
Ben nog steeds benieuwd naar die dijdikte, die je als vogelspotter bijna nooit te zien krijgt. Mensen die ringen of mensen met opgezette vogels (fitis, tjiftjaf en/of Grauwe vliegenvanger reageer s.v.p.
Het viel mij echt op bij aangereden vliegenvangers hoe dik die dijen zijn!
HOOGACHTEND,
Herman de Heer

Herman, een GVV heeft in elk kleed opvallende lichte zomen aan zowat alle vleugelveren (in elk geval alle dekveren, tertials en armpennen) en die zou je dus prima moeten zien op de foto's (niet dus...). Het is absoluut niet nodig om de "dijdikte" ("kuitdikte") te bepalen om hier GVV uit te sluiten.....
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Certhia

TJa een ding staat natuurlijk als een paal boven water en daar is echt geen discussie over mogelijk volgens mij: dit is een Phylloscopus spec.
Neig zelf nog t meest naar Tjif omdat ik denk versmalling op de buitenvlag van p6 te zien maar duidelijk is dat niet.


Groet


MArc